• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

آمار جالب مربیان غیر بومی در جام‌جهانی!/ ایران مربی‌اش را تغییر می‌دهد؟

  • 12 مرداد 1401 - 10:36
آمار جالب مربیان غیر بومی در جام‌جهانی!/ ایران مربی‌اش را تغییر می‌دهد؟

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت فورفورتو، از نظر تاریخی، مربیان خارجی‌ که هدایت تیم‌های دیگر را در جام‌جهانی بر عهده گرفتند، موفقیت کمی در جام‌جهانی داشتند. تاکنون تنها دو کشور با مربیان خارجی به فینال جام جهانی راه یافته‌اند. در سال ۱۹۵۸، جورج راینور انگلیسی موفق شد سوئد را به عنوان میزبان در سال ۱۹۵۸ به فینال برساند. ارنست هاپل اتریشی نیز هلند را در سال ۱۹۷۸ در آرژانتین به مقام دوم رساند.

در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲، ۱۰ سرمربی از ۳۲ سرمربی، تیمی متفاوت از ملیت خود را هدایت خواهند کرد.

سرمربی کشور محل تولد هدایت تیم ملی  سال انتصاب
گوستاوو آلفارو آرژانتین اکوادور ۲۰۲۰
پائولو بنتو پرتغال کره جنوبی ۲۰۱۸
وحید هلیل هودزیچ بوسنی مراکش ۲۰۱۹
جان هردمن انگلیس کانادا ۲۰۱۸
روبرتو مارتینس اسپانیا بلژیک ۲۰۱۶
جراردو مارتینو آرژانتین مکزیک ۲۰۱۹
چسلاو میخنیویچ بلاروس لهستان ۲۰۲۲
اروه رنار فرانسه عربستان ۲۰۱۹
فلیکس سانچس اسپانیا قطر ۲۰۱۷
دراگان اسکوچیچ کرواسی ایران ۲۰۲۰

بر اساس این گزارش، ۸ نفر از این مربیان اروپایی و دو نفر از آمریکای جنوبی هستند. آسیا پیشتاز حضور مربی های خارجی با چهار کشور در جام جهانی است.

مربیان غیربومی جام‌جهانی ۲۰۲۲ 

روبرتو مارتینس  در این جمع بیشترین شانس را دارد تا سومین مربی خارجی باشد که تیمش را به فینال جام جهانی می رساند. 

 تیم گوستاوو آلفارو یعنی اکوادور به خاطر بازی دادن به بایرون کاستیو با حواشی زیادی روبرو بوده است و فدراسیون فوتبال شیلی، اکوادور را به جعل اطلاعات متهم کرد. اخیراً، شیلی به تصمیم فیفا مبنی بر رد اتهامات اعتراض کرد.

کره جنوبی با پائولو بنتو به عنوان تیم دوم گروه به جام جهانی رسید.  سرمربی پرتغالی بازی های حساسی از جمله بازی با تیم ملی کشورش را در جام جهانی پیش روی خود دارد. کاپیتان تیم او، سون هیونگ مین در بهترین شرایط ممکن است.

وحید هلیل هودزیچ مربی تیم مراکشی خواهد بود که این تیم نیز به دنبال صعود از گروه خود است. مراکش با حضور حکیم زیچ بازیکن چلسی باید با تیم ملی کانادایی در مرحله گروهی رقابت کند که این تیم نیز سرمربی خارجی دارد. جان هردمن انگلیسی وظیفه هدایت کانادا را بر عهده دارد.

کشورهای امیدوار!

ایران و مکزیک در ماه‌های اخیر چندین ناهنجاری را تجربه کردند. در ابتدا باید دید که آیا این دو کشور می‌توانند اختلافات مربوط به خود را حل کنند یا خیر؟.

در ایران اتفاقات حاشیه‌ای برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها و در سویی دیگر هواداران مذهبی در مکزیک به شعارهای همجنسگرا هراسانه در طول بازی‌ها فوتبال را تحت تاثیر قرار داده‌اند. در این میان دراگان اسکوچیچ و جراردو مارتینو ممکن است زمانی که فدراسیون فوتبال ایران و مکزیک روسای خود را تا پایان تابستان انتخاب کنند، تغییر کنند و از سمت خود برکنار شوند. 

با این وجود، تعویض‌های لحظه آخری سرمربی‌ها پیش از جام جهانی می‌تواند مشکل را تشدید کند و مشکلاتی را برای هر دو تیم ایجاد کند.  

تیم ملی ایران در گروه B قرار دارد، در حالی که مکزیک در گروه C است.

با این حال، عربستان سعودی با هدایت اروه رنار می‌خواهد از فرصت بازی در قطر استفاده کند. به نوعی این بازی‌ها برای عربستان بازی‌های خانگی است. شاید، مرد فرانسوی در گروه C مقابل مکزیک و لهستان دست بالا را داشته باشد.  

 در دوره قبل جام جهانی بلژیک و کرواسی به جمع چهار تیم پایانی راه یافتند در حالی که کمتر کسی روی موفقیت این تیم ها حساب کرده بود و چه بسا در این دوره باز هم شاهد شگفتی‌سازی تیمی باشیم که انتظار آن را نداشتیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=27103

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.