• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

آماده‌باش ستادهای عملیاتی پیشگیری و مدیریت بحران در خراسان رضوی

  • 13 اردیبهشت 1401 - 0:35
آماده‌باش ستادهای عملیاتی پیشگیری و مدیریت بحران در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار مهر، محسن نجات ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی وقوع بارش‌های بهاری تا پایان روز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه تمام دستگاه‌های امدادی و ستادهای عملیاتی پیشگیری و مدیریت بحران شهرستان‌های خراسان رضوی در آماده‌باش کامل هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه اطلاعیه سطح نارنجی هواشناسی صادره شده و همچنین به واسطه ایام عید فطر و در پیش بودن ورود و خروج مسافران به این استان افزود: لازم است مردم و مسئولان توجه بیشتری به مسائل ایمنی داشته باشند تا شاهد حادثه ناخواسته‌ای نباشیم.

وی با بیان اینکه ۱۰ شهرستان خراسان رضوی درگیر سیلاب و خسارت ناشی از بارش‌های شدید بهاری شدند، افزود: این ‌بارش‌ها که اکنون از سمت غرب وارد استان شده است در حال حاضر به صورت بارش‌های رگباری است که در برخی نقاط همراه آن با وقوع رعدوبرق و بارش تگرگ است.

نجات افزود: بر همین اساس لازم است تا توجه بیشتری به وقوع رخداد آبگرفتگی، سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، پاکسازی مسیر رودخانه ها و مسیل ها، وزش باد شدید همراه با خسارت و همچنین احتمال وقوع صاعقه در سطح استان وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: در شهرستان کاشمر تعدادی از مسیرهای جاده‌ای و ترددی دچار خسارت شده‌اند و در نیشابور نیز نقاطی دچار سیلاب و آبگرفتگی شد همچنین در شهرستان گناباد نیز ۲۷ راس دام تلف شد و سیلاب به بخش‌هایی از این شهرستان و یک قنات خسارت وارد کرد.

وی افزود: در شهرستان گناباد و با توجه به حجم افزایشی بارش‌ها موجب بالا آمدن سطح آب در داخل مسیل‌ها شد و برای جلوگیری از ایجاد خسارت به منازل و تاسیسات شهری، تقاطع آسفالت جاده با مسیل شکافته شد.

نجات اظهار کرد: همچنین باغات پسته شهرستان بردسکن و خوشاب دچار خسارت شدند و باغات خلیل آباد و تعدادی واحد مسکونی و کارگاهی در این شهرستان دچار خسارت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به آب گرفتگی در مسیر مواصلاتی قوچان به چناران در محدوده دوراهی شفیع، چند خودرو دچار حادثه و تصادف شدند که سه دستگاه آمبولانس، برای انتقال مصدومان به محل اعزام شدند.

وی افزود: در شهرستان سبزوار نیز به دلیل بارش تگرگ خساراتی به بخش کشاورزی خساراتی وارد شده است.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=21035

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.