• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

آغاز فصلی نو در کمیته پارالمپیک با پایان ریاست ۲۱ ساله خسروی‌وفا

  • 21 آذر 1401 - 12:17
آغاز فصلی نو در کمیته پارالمپیک با پایان ریاست ۲۱ ساله خسروی‌وفا

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع انتخاباتی روز سه شنبه کمیته ملی پارالمپیک در حالی برگزار می شود که این کمیته طی ۲۱ سال گذشته یعنی از بدو تاسیس و آغاز به کار در ایران تا به امروز به ریاست محمودخسروی وفا مدیریت شده است. او در مجمع انتخاباتی قبل (آذرماه سال ۹۷) هم به عنوان تک کاندیدای ریاست در جایگاه خود ابقا شد اما در انتخابات پیش رو خبری از محمود خسروی وفا و نام او در میان کاندیداها نیست.
خسروی وفا در انتخابات شهریورماه کمیته ملی المپیک، متصدی ریاست این کمیته شد بنابراین در انتخابات روز سه‌شنبه قرار است برای نخستین بار فردی غیر از اورا در جایگاه ریاست پارالمپیک قرار دهد. برای پایان دادن به حکومت خسروی وفا در پارالمپیک، سید محمد پولادگر، سیدمحمد شروین اسبقیان، محمدرضا مظلومی، غفور کارگری، جلیل کوهپایه زاده کاندیدا شده اند، چهره هایی که همین امروز روی صندلی دیگر درگیر مدیریت تمام وقت هستند اما اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک سنگی سر راه آنها نینداخته است.
شاید به همین دلیل است که افرادی مانند پولادگر، اسبقیان و مظلومی تا به امروز تصمیمی برای استعفا و کناره گیری از وزارت ورزش، فدراسیون جانبازان یا فدراسیون ناشنوایان نگرفته اند و شاید به این دلیل هم به خاطر مطرح بودن نام گزینه موردنظر، از کسب رای خود برای ریاست اطمینان ندارند.
به هر حال تا ۲۴ ساعت دیگر کمیته ملی پارالمپیک رئیسی به خود می بیند که شاید ادامه دهنده راه و سیاق خسروی وفا طی دو دهه قبل باشد اما به هر حال نامی جدید در راس چارت مدیریتی این کمیته قرار می دهد.
هفتمین مجمع انتخاباتی کمیته ملی پارالمپیک از ساعت ۹:۳۰ به ریاست محمود خسروی وفا و با حضور وزیر ورزش در تالار پارالمپیک آغاز می شود. در این مجمع انتخاباتی علاوه بر انتخاب رئیس، رای گیری برای تعیین دو نایب رئیس (یکی از نواب رئیس حتما باید از بخش بانوان باشد)، خزانه دار، بازرس و اعضای هیات اجرایی انجام می شود.

برای انتخابات ۲۲ آذرماه کمیته ملی پارالمپیک ۵ نفر کاندیدای ریاست شده اند
برای تعیین متصدیان این کرسی ها، ۲۱ نفر متقاضی حضور در انتخابات کمیته ملی پارالمپیک شدند که همگی بدون رد صلاحیت، مجوز ورود به انتخابات را به دست آوردند. بنابراین و در صورتیکه تا پیش از آغاز مجمع، استعفایی صورت نگیرد، این انتخابات با حضور ۲۱ کاندیدا برگزار می شود.
فهرست کاندیداهای مجمع انتخاباتی ۲۲ آذرماه کمیته ملی پارالمپیک به این شرح است:
رئیس
سیدمحمد شروین اسبقیان، سید محمد پولادگر، محمدرضا مظلومی، غفور کارگری، جلیل کوهپایه زاده
نایب رئیسسید محمد پولادگر، غفور کارگری، هادی رضایی
نایب رئیس بانوانرقیه اله کرمی، مژگان نصیری، فریبا محمدی، مریم شکوهی، سیما لیموچی، مریم کاظمی پور
بازرسعلی کشفیا، سید قاسم قاسمی، امیر ماندگار فرد
خزانه دارنعیمه نعیمی، مهدی گودرزی، محمد تقی نامی
عضو هیات اجراییعلی کشفیا، سید قاسم قاسمی، رقیه اله کرمی، الهه شیعه، محمدرضا مظلومی، مژگان نصیری، سید محمد کاظم واعظ موسوی، فریبا محمدی، امیر ماندگار فرد، مریم شکوهی، مریم کاظمی پور، هادی رضایی، عباس نظریان، جلیل کوهپایه زاده، سیما لیموچی، سید محمد شروین اسبقیان

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=35362

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.