• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

آغاز عملیات امنیتی در منطقه«الطارمیه»/ لزوم هوشیاری شهروندان عراق

  • 01 شهریور 1400 - 14:41
آغاز عملیات امنیتی در منطقه«الطارمیه»/ لزوم هوشیاری شهروندان عراق

به گزارش مهر به نقل از النشره، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در جریان بازدید از مقر فرماندهی نظامی در الطارمیه و نشست با فرماندهان امنیتی این کشور، آغاز عملیات امنیتی در الطارمیه را اعلام کرد. این عملیات با همکاری اهالی منطقه الطارمیه و برای نابودی بقایای گروه‌های تروریستی در این منطقه صورت می‌گیرد.

مصطفی الکاظمی ضمن اعلام آغاز عملیات امنیتی در الطارمیه افزود: ما باید نسبت به نظرات افراطی هوشیار باشیم، نظرات و خواسته‌هایی که به دنبال ایجاد شکاف اجتماعی میان ملت عراق و برانگیختن فتنه طایفه‌ای هستند. این نظرات از سوی همه مردود است. عراقی‌ها ثابت کرده اند که در برابر خطابه‌های مغرضانه و گمراه کننده چند پاره نخواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: عراق در حال حاضر شرایط واقعاً حساسی را طی می‌کند و ما توانستیم بر شماری از چالش‌های داخلی و خارجی فرا روی عراق غلبه کنیم. دو ماه دیگر تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام باقی مانده است، انتخاباتی که منجر به تشکیل دولت جدید خواهد شد.

مصطفی الکاظمی افزود: ما برای تأسیس دولتی قدرتمند و موفق همراه با نهادهای پویا و فعال تلاش می‌کنیم و این جز با مشارکت و آگاهی و هوشیاری شهروندان عراقی محقق نخواهد شد. عراقی‌ها در برابر یک نقطه عطف تاریخی بزرگ قرار دارند و همه باید برای تحقق منافع ملی و عبور از مرحله سخت کنونی با یکدیگر همکاری کنند.

گفتنی است، طی دو هفته اخیر «الطارمیه» بغداد شاهد فعالیت برخی از عناصر تروریستی بوده است. پیش از این عباس الزیدی سخنگوی فرماندهی عملیات بغداد حشد شعبی عراق اعلام کرده بود که منطقه الطارمیه کانونی برای تهدید چهار استان عراق است.

الطارمیه به مثابه عقبه بغداد و مرکز تهدید واقعی پایتخت عراق و صلاح الدین، دیالی و الانبار است. عملیات تروریستهای داعش یکی در شمال بغداد و دیگری در جنوب صلاح الدین انجام می شود.

در این دو منطقه دهها مخفیگاه و عوامل انتحاری وجود دارد. الطارمیه کانونی برای حملاتی است که اخیرا رخ داده است. انفجارهای تروریستی در میدان الطیران و شهرک صدر و دیگر اقدامات تروریستی در بغداد و دیگر استانهای عراق، کانون آنها از الطارمیه بوده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=3089

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.