چگونه در گوگل ادز تبلیغ کنیم؟
چگونه در گوگل ادز تبلیغ کنیم؟ این سوالی پرتکرار است که درمورد نحوه تبلیغات در موتور جستجو گوگل مطرح میشود! حتماً میدانید که در حال حاضر در دنیای وب گوگل پرطرفدارترین و کاربردیترین موتور جستجو بهشمار میرود. تنها در طول ۲۴ ساعت این موتور جستجو محبوب بیش از ۲ میلیارد جستجو را تجربه میکند. با این حجم جستجو، جذب کاربران وب و دنیای اینترنت بهراحتی میتوان فهمید که چرا بسیاری از افراد به دنبال یافتن پاسخ این سوال هستند که چگونه در گوگل ادز تبلیغ کنیم؟ گوگل با بیش از ۲ میلیارد بازدید و جستجو بهترین گزینه برای این است که محصولات و خدماتتان را به کاربران دنیای وب نشان دهید و به فروش و جذب مخاطب بالا دست پیدا کنید. برای شروع تبلیغات در گوگل باید بدانید که در مرحله اول باید یک اکانت اختصاصی گوگل ادز تهیه کنید.
ممکن است شما روزها و ماهها برای بهبود وضعیت وبسایت خود از استراتژیهای مختلف بهبود سئو استفاده کنید؛ اما چرا از حالا به بعد در گوگل برای نتیجهگیری مطلوب درمورد تبلیغات کالا و خدمات خود سرمایهگذاری نمیکنید؟ سوال اینجاست که چگونه در گوگل ادز تبلیغ کنیم؟ در اینجا به این سوال با یک راهنمایی کامل پاسخ خواهیم داد.
مراحل تبلیغ در گوگل ادز
- ایجاد فهرست کلمات کلیدی
- ایجاد کمپین در گوگل ادز

چگونه وبسایت خود را در بستر گوگل تبلیغ کنیم؟
بسیاری از کاربران و صاحبان وبسایتها این سوال را دارند که چگونه در گوگل ادز تبلیغ کنیم؟ در ادامه به این سوال بهطور کامل پاسخ خواهیم داد. پس از مطالعه دقیق این مقاله میتوانید به راحتی کالا، محصولات و بهطور کلی وبسایت خود را در موتور جستجو گوگل تبلیغ کنید. نکته قابل تامل درباره تبلیغات در گوگل این است که هم اکنون، دامنههای IR در گوگل مجوزی برای تبلیغات ندارند. پس مهمترین گام و البته اولین گام در این پروسه تهیه یک دامنه بینالمللی است. در ادامه با مطالعه مراحل ثبت تبلیغ در گوگل خواهید فهمید که چگونه در گوگل ادز تبلیغ کنیم؟
گام اول تهیه لیست مناسبی از کلمات کلیدی برای تبلیغات در گوگل ادز
اولین گام تبلیغ درست یا ثبت آگهی در گوگل ادز این است که لیستی کامل، کابردی و اثرگذار از کلمات کلیدی خودتان را ایجاد کنید! پیش از اینکه به رابط تبلیغات یا آگهی گوگل ادز ورود کنید، لازم است حتماً فهرستی جامع و البته موثر از کلمات کلیدی را تهیه یا بهعبارت دیگر گردآوری کنید؛ اما این کلمات کلیدی به چه دردی میخورند؟ در حقیقت با استفاده از این کلمات کلیدی است که میتوانید مسیر تبلیغات خود را مشخص و به روشی درست آن را هدایت کنید یا پیش ببرید.
ممکن است بپرسید که کلمات کلیدی را باید از کجا پیدا کنیم؟ سادهترین روش پیدا کردن کلمات کلیدی ترند و مهم توجه به مشتریان است. هر محصول و خدماتی که عرضه میکنید در بازار خود مشتریان زیادی دارند. شما میتوانید در اینترنت با جستجویی درست به کلمات کلیدی که بیشتر مورد استفاده مشتریان قرار میگیرند، دست پیدا کنید.
به نظر شما با استفاده از کلمات کلیدی چگونه در گوگل ادز تبلیغ کنیم؟ برای اینکه بتوانید از کلمات کلیدی حداکثر استفاده و بهره را ببرید، لازم است بفهمید مشتریان احتمالی و بالقوه شما دقیقاً چه مشکلی دارند؟ همچنین لازم است کشف کنید، خدمات و محصولاتی که شما ارائه میکنید چگونه در رفع مشکل آنها موثر واقع میشوند؟ بهعنوان مثال یک کمپانی اقدام به تولید محصولات و ماشین آلاتی میکند که با انرژی خورشیدی کار میکنند. این احتمال قوی است که جز ماشین آلات بر پایه انرژی خورشیدی محصولات شما توسط مشتریان با کلمات دیگری جستجو شوند. مثلاً ممکن است آنها ماشین آلات دوستدار محیط زیست را سرچ کنند.
توجه داشته باشید که اگر شما به جای آنچه که مشتریان در ذهن دارند و سرچ میکنند، از کلمات کلیدی مثل ماشین آلات بر پایه انرژی خورشیدی استفاده کنید عملاً آگهی یا تبلیغ شما بیاثر خواهد شد؛ بنابراین در این گام فهمیدید که با کلمات کلیدی باید چگونه در گوگل ادز تبلیغ کنیم؟ کافیست این کلمه کلیدی را با کلمه کلیدی ماشینآلات دوستدار محیط زیست جایگزین کنید، تا نتیجه مطلوب را با بازخورد مثبت تبلیغات خود ببینید.
درک تفاوت بین کلمات کلیدی خاص و عمومی
در این مورد شما میتوانید با توجه به هدف شرکت یا وبسایت از تبلیغات در گوگل ادز، از کلمات کلیدی خاص و عمومی استفاده کنید.
انتخاب کلیدواژهها طبق منطقه جغرافیایی
یکی از کلیدهای موفقیت در کمپین تبلیغاتی گوگل ادز این است که در صورت محدود بودن فعالیت تجاریتان در یک منطقه، روی مشتریان بالقوه همان ناحیه تمرکز کنید. یعنی از کلمات کلیدی استفاده کنید که سبب جذب مشتریان بالقوه همان ناحیه میشود.

از ابزار کیورد پلنر در ادز استفاده کنید
یکی از راههای یافتن کلیدواژههای موثر بر تبلیغات گوگل ادز استفاده از ابزار کیورد پلنر در ادز است. مختصراً میگوییم که با استفاده از ابزار کیورد پلنر چگونه در گوگل ادز تبلیغ کنیم؟! ابزار کیورد پلنر در ادز به شما ایدههایی میدهند و میتوانید از همان کلمات کلیدی در تبلیغات استفاده کنید. بهعنوان مثال کلمه عمومی مرتبط با کسب و کارتان را سرچ کنید، تا گوگل مابقی کلمات کلیدی مشابه را تولید کند.
از کلمات کلیدی منفی استفاده کنید
این کلمات کمکتان خواهند کرد، تا کلیدواژههای به خصوصی را از کمپین خود جدا یا مستثنی کنید. در اینصورت تبلیغ شما با این کلمات نمایش داده نمیشود.
از ابزار Traffic Estimator استفاده کنید
پس از انتخاب کلمات کلیدی میتوانید از ابزار Traffic Estimator جهت تعیین کردن بودجه بهینه و CPC مناسب برای کسب بهترین نتیجه از کمپین تبلیغ استفاده کنید.
گام دوم ایجاد کمپین در گوگل ادز
دومین گام در تبلیغات گوگل ادز ایجاد کمپینهای مختلف است. این کمپینها میتوانند گروههای تبلیغاتی متفاوتی را در بر بگیرند. خوب است بدانید که هر کمپین کلیدواژههای موضوعات مشابه را دارند و شامل تبلیغات متفاوتی میشوند. با توضیح این بخش خواهیم فهمید که چگونه در گوگل ادز تبلیغ کنیم؟
برای تنظیم و راهاندازی کمپین در گوگل ادز وارد گوگل ادز شوید، گزینه Create your first campaign را انتخاب کنید و نوع کمپین را مشخص کنید. سپس موقعیت ظاهر شدن تبلیغ را مشخص کنید. در گام سوم این امکان فراهم است که شبکه و دستگاههای موجود را طبق نیاز سفارشیسازی کنید. در مرحله چهارم با انتخاب گزینههای مزایده میتوانید درباره تعیین هزینه هر کلیک در آگهی گوگل تصمیم بگیرید.
مرحله پنجم مرتبط با الحاقات تبلیغ یا افزونههای تبلیغاتی است که میتوانید در صورت مرتبط بودنشان آنها را زیر تبلیغ خود اضافه کنید. در مرحله آخر با استفاده از تنظیمات پیشرفته میتوانید کمپین تبلیغات خود را جهت بهدست آوردن بازار هدف سفارشیسازی کنید.
جمعبندی
گوگل ادز سرویس تبلیغات گوگل است. شما با استفاده از این بستر میتوانید مستقیماً محصولات و خدمات خود را در موتور جستجو گوگل تبلیغ کنید. برای اینکه بتوانید در گوگل ادز تبلیغ کنید نیاز به یک وبسایت با طراحی قوی و یک حساب گوگل ادز دارید. لازم است حساب گوگل ادز را با دلار شارژ کنید و در ضمن از متخصصین تبلیغات گوگل جهت انجام تبلیغات راهنمایی بگیرید.
Wednesday, 22 March , 2023