• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

وضعیت مبهم نیمکت تیم ملی بسکتبال/ داوری: فعلا سرمربی نداریم!

  • 23 اردیبهشت 1402 - 13:53
وضعیت مبهم نیمکت تیم ملی بسکتبال/ داوری: فعلا سرمربی نداریم!

به گزارش خبرنگار مهر، در فاصله چهار ماه باقی مانده تا آغاز جام جهانی ٢٠٢٣ بسکتبال، وضعیت تیم ملی ایران که یکی از ٣٢ تیم شرکت کننده در این رقابت‌ها به حساب می‌آید، از حیث سرمربی مشخص نیست.
قرارداد سعید ارمغانی که تا پایان پنجره‌های انتخابی جام جهانی هدایت تیم ملی بسکتبال را بر عهده داشت، تمدید نشده است چرا که فدراسیون ایران در نظر دارد جای وی را به یک مربی خارجی بسپارد.
در همین رابطه و به واسطه رایزنی‌ها و مذاکرات انجام شده از «هاکان دمیر» ترکیه‌ای به عنوان سرمربی جدید تیم ملی یاد شده است اگرچه رئیس فدراسیون رسیدن به نتیجه قطعی و نهایی برای همکاری با این مربی را تکذیب می‌کند.
جواد داوری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: برای دوره جدید فعالیت‌های تیم ملی بسکتبال که حضور در جام جهانی و بازی‌های آسیایی جزوی از آن به حساب می‌آید، جذب مربی خارجی در دستور کار است و بر همین اساس مذاکرات و رایزنی‌هایی هم داشته‌ایم.
وی ادامه داد: تا به امروز اما هیچیک از مذاکرات به نتیجه قطعی مبنی بر حاصل شدن توافق صد درصدی به منظور انعقاد قرارداد منجر نشده است. هاکان دمیر هم یکی از گزینه‌ها است اما شرایط این مربی فعلاً مانند دیگر گزینه‌های مورد نظر است.
رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: تا زمانی که توافق قطعی حاصل نشده و قرارداد رسمی منعقد نشده است نمی‌توان با اطمینان، مدعی نتیجه گیری از مذاکرات شد.
داوری در مورد سعید ارمغانی که تا پایان پنجره‌های انتخابی جام جهانی هدایت تیم ملی بسکتبال را عهده دار بود و اینکه اینگونه مقررشده بود که در صورت کسب سهمیه قرارداد وی تمدید شود، خاطرنشان کرد: به هر حال وی قراردادی با فدراسیون داشت که حالا به پایان رسیده است، ادامه همکاری منوط به مهیا شدن شرایطی از هر دو طرف است. صحبت‌هایی انجام شده و شرایط را اعلام کرده‌ایم ولی به هر حال آنچه مسلم است فعلاً قراردادی با این مربی نداریم. قصد داریم در صورت جذب یک سرمربی دیگر، همکاری با سعید ارمغانی را کماکان ادامه بدهیم.
وی با تاکید بر اینکه به دنبال اتخاذ بهترین تصمیم برای هدایت تیم ملی بسکتبال است، تصریح کرد: هدف نهایی بسکتبال است، شخصاً یک فرد ایده آل گرا هستم و به دنبال ایده آل ها برای تیم ملی هستم. قطعاً هدایت این تیم را با توجه به برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدتی که داریم به بهترین گزینه ممکن خواهیم سپرد.
رئیس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این پرسش که «با این اوصاف تیم ملی بسکتبال در حال حاضر سرمربی ندارد؟» گفت: نمی دانم نام این شرایط را چه می‌گذارید، قرارداد سرمربی قبلی تمام شده است و با گزینه جدیدی هم قراردادی منعقد نشده است. بنابراین فعلاً شرایط اینگونه است که می‌بینید اما به زودی تکلیف را مشخص می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=41881

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.