• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

وزارت خارجه ترکیه سفیر آلمان را احضار کرد

  • 27 اردیبهشت 1402 - 19:09
وزارت خارجه ترکیه سفیر آلمان را احضار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه ترکیه امروز چهارشنبه اعلام کرد: آنکارا امروز سفیر آلمان در آنکارا را برای ابراز محکومیت و اعتراض به بازداشت ۲ روزنامه نگار رسانه حامی دولت ترکیه در فرانکفورت احضار کرد.
دفتر دادستان عمومی در «دارمشتات» (Darmstadt) پیشتر گفته بود که پلیس، آپارتمان های خصوصی ۲ روزنامه نگار ۴۶ و ۵۱ ساله در شهر غربی Moerfelden-Walldorf را به ظن انتشار خطرناک اطلاعات شخصی بازرسی کرده است.
دفتر دادستان عمومی در «دارمشتات» اضافه کرد که بازرسان رسانه های ذخیره سازی الکترونیکی و سایر دستگاه ها را ضبط کرده و پلیس این ۲ مَرد را بازداشت؛ اما بعداً آنها را آزاد کرد.
برخی رسانه ها اعلام کردند که ۲ فرد بازداشت شده با شکایت هواداران وابسته به «فتح الله گولن» دستگیر شدند.
وزارت خارجه ترکیه نیز سفیر آلمان در آنکارا را احضار کرد و در تماس با مقامات آلمانی خواستار آزادی فوری آن‌ ها شد.
پیشتر آناتولی اعلام کرده بود: پلیس آلمان صبح امروز منزل اسماعیل ارل و جمیل آلبای ۲ نفر از خبرنگاران روزنامه «صباح» و همچنین تحریریه این روزنامه در فرانکفورت را تفتیش و رایانه و تلفن‌های آنها را ضبط کرد. پلیس آلمان هنوز هیچ بیانیه‌ای در رابطه با علت این یورش اعلام نکرده است.
منابع دیپلماتیک ترکیه تاکید کرده بودند که بازداشت این ۲ روزنامه‌نگار مغایر با آزادی مطبوعات بوده و این موضوع به مقامات آلمانی ابلاغ شده است.
منابع مذکور خاطر نشان کرده بودند که این موضوع هم در آنکارا و هم در برلین مورد اعتراض قرار گرفته است، رفتار با خبرنگاران غیرقابل قبول بوده و مذاکرات در سطح عالی با مقامات آلمان برای آزادی روزنامه نگاران ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=42105

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.