• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳

ورود مدیریت بحران به ارزیابی اقدامات پیشگیرانه خدمت رسان ها

  • 09 خرداد 1403 - 12:04
ورود مدیریت بحران به ارزیابی اقدامات پیشگیرانه خدمت رسان ها

به گزارش خبرنگار مهر، حامد یزدی مهر، صبح چهارشنبه، با اشاره به وضعیت جغرافیایی کشور و میزان حادثه خیزی در برخی نقاط اظهار کرد: توجه به اقدامات پیش از وقوع سیل تا جایی مهم است که به هر میزان به این حوزه اهمیت داده شود و تمهیدات و پیشگیری‌های لازم صورت گرفته باشد به همان میزان در هنگام وقوع حادثه با خسارت کمتری مواجه خواهیم بود.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به ماده ۲ قانون مدیریت بحران کشور گفت: تعیین نقاط آسیب پذیر و تحلیل ریسک‌های موجود در موضوع سیل، از اصلی ترین وظایف دستگاه‌های متولی این مخاطره در استان تهران محسوب می‌شود.
یزدی مهر، عدم توجه جدی دستگاه‌های متولی به قوانین و دستورالعمل‌های پیشگیرانه را علت اصلی بروز آسیب و خسارات‌های ناشی از مخاطراتی مثل سیلاب‌های فصلی دانست و عنوان کرد: دستگاه‌های متولی باید «حفظ جان و مال مردم» را اولویت قرار داده و به همین واسطه اقدامات مؤثر در جهت پیشگیری از خسارات را در دستور کار داشته باشند.
وی توجه دستگاه‌های متولی به شرح وظایف قانونی مندرج در قوانین و دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌ها را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: تاکید مؤکد مدیریت بحران بر این مهم است که تکلیف اصلی و بنیادین دستگاه‌ها مبنی بر «حفظ جان و مال مردم» و «خدمت رسانی به مردم» به هیچ عنوان مغفول نماند.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بهره مندی دستگاه‌های متولی از قوانین، دستورالعمل‌ها، شیوه نامه‌ها و اسناد بالادستی را برای اقدامات پیشگیرانه راهگشا دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه وقوع سیلاب قابل پیش بینی و پیشگیری می‌باشد، دستگاه‌ها باید به وظایف خود عمل کنند، لذا اعلام می‌کنیم که ‏غافلگیری دستگاه‌های استان‬ تهران در بروز سیلاب‌های احتمالی پذیرفتنی نیست و تمامی اقدامات پیشگیرانه مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=58625

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.