• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

لاوروف: غرب، روسیه و چین را تهدیدی علیه موجودیت خود می‌داند

  • 03 خرداد 1402 - 13:51
لاوروف: غرب، روسیه و چین را تهدیدی علیه موجودیت خود می‌داند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم‌پست، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با اشاره به بیانیه‌ها و اظهارات اخیر سران جی۷، گفت که غرب به روسیه و چین به چشم تهدیدی علیه موجودیت خود نگاه می‌کند.
لاوروف تاکید کرد: همانطور که از بیانیه‌های پایانی اجلاس جی۷ در ژاپن برمی‌آید، غرب به روسیه و چین به چشم دشمنانی راهبردی نگاه می‌کند؛ دشمنانی که موجودیت و سلطه‌گری آنها را تهدید می‌کنند.
وی افزود: به این دلیل از معاهده نیروهای مسلح متعارف اروپا خارج شدیم که پیمان بی‌فایده‌ای بود و علاوه بر این، اقدامات آمریکا ما را به این کار واداشت.
لاوروف با هشدار درباره افزایش احتمال وقوع جنگ هسته‌ای در صورت مداخله غرب در جنگ اوکراین، گفت: کشورهای عضو ناتو مستقیما در جنگ اوکراین مشارکت داشته و حامی کی‌یف هستند.
وزیر خارجه روسیه با اشاره به تحریکات آمریکا در تنگه تایوان نیز تصریح کرد: آمریکا عمدا شرایط را در تایوان متشنج می‌کند. آنها در اقدامی که آشکارا با پیمان منع جنگ‌افزار هسته‌ای تناقض دارد، در نزدیکی مرزهای ما آزمایشگاه‌های بیولوژیک ساخته‌اند. از واشنگتن و بروکسل می‌خواهیم که از تصمیمات نظامی یکجانبه خودداری کرده و تشدید تنش در جهان را کاهش دهند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=42383

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.