• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

غواصی آزاد وارد بازی های جهانی شد/ ورود به لیست انتظار المپیک 

  • 02 خرداد 1402 - 13:56
غواصی آزاد وارد بازی های جهانی شد/ ورود به لیست انتظار المپیک 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی، امین جدیدی مسئول کمیته غواصی آزاد کمتر از یک سال پس از حضور در این کمیته اقدام به تشکیل تیم های ملی آقایان و بانوان و اعزام آنها به مسابقات قهرمانی جهان کرد.
این رقابت ها طی دو هفته گذشته به میزبانی کویت برگزار شد و طی آن ملی پوشان ایران موفق به ثبت رکوردهایی شدند که فدراسیون جهانی (CMAS) نیز آنها را تایید کرده است.
جدیدی که هدایت ملی پوشان اعزامی به کویت را بر عهده داشت، ضمن اشاره به این موضوع در مورد روند تشکیل تیم های ملی غواصی آزاد، هدف از حضور در مسابقات جهانی و برنامه های پیش رو توضیح داد.
وی با یادآوری اینکه مسابقات غواصی آزاد قهرمانی جهانی به صورت سالیانه در ‌دو بخش استخری و عمق برگزار می شود، گفت: رقابت های ۲۰۲۳ کویت، در بخش استخری و با حضور بیش از ۳۵۰ ورزشکار از ۴۴ کشور از طرف فدراسیون جهانی (CMAS) برگزار شد.
مسئول کمیته غواصی آزاد با اشاره به اینکه تیم های ملی آقایان و بانوان به ترتیب با ۳ و ۲ ورزشکار عازم کویت شدند، خاطرنشان کرد: این برای نخستین بار بود که نمایندگان غواصی آزاد ایران در مسابقات جهانی شرکت داشتند، تیم ملی بانوان هم برای نخستین بار تشکیل و عازم این مسابقات شد، در بخش مردان پیش از این هم تیم ملی تشکیل شده بود اما تجربه ای از اعزام به مسابقات جهانی نداشت.
سرمربی تیم ملی غواصی آزاد در مورد روند اعلام آمادگی یا کسب مجوز برای اعزام تیم ملی به مسابقات قهرمانی جهان تصریح کرد: فدراسیون جهانی همه ساله برگزاری رقابت های قهرمانی جهان را از طریق سایت خود اطلاع رسانی می کند، کشورهای عضو هم بر اساس این اطلاع رسانی می توانند برای شرکت در مسابقات اعلام آمادگی کنند.
وی همچنین در مورد روند تشکیل تیم های ملی غواصی آزاد در هر دو بخش آقایان و بانوان گفت: از طریق برگزاری مسابقات کشوری (استخری) و همچنین رکوردگیری رسمی، وارد پروسه استعدادیابی شدیم و اینگونه اقدام به تشکیل تیم ملی کردیم.
جدیدی در مورد آنچه منجر به ایجاد انگیزه تشکیل تیم ملی غواصی آزاد و اعزام به مسابقلت جهانی -برای نخستین بار- شد، تاکید کرد: رشته غواصی آزاد در بخش استخری وارد «بازی های جهانی» شده است ضمن اینکه این رشته در لیست انتظار رشته های المپیکی هم قرار دارد. در واقع حضور در مسابقات قهرمانی جهان در راستای شرکت در بازی های جهانی و برنامه ریزی المپیکی انجام شد.
سرمربی تیم ملی غواصی آزاد که خود در مسابقات جهانی به عنوان ورزشکار هم شرکت داشت از نتایج به دست آمده در این رویداد ابراز رضایت کرد و گفت: ملی پوشان ایران به نسبت اولین حضور رکوردهای خوبی ثبت کردند، حتی در رشته ای مانند استاتیک ورزشکار ایران صاحب جایگاه ۲۳ شد که بالاتر از نمایندگان دیگر کشورهای باتجربه بود. در مجموع به واسطه نتایج و رکوردهای به دست آمده در این مسابقات، ورزشکاران ایران در رنکینگ جهانی و آسیایی ارتقا قابل توجهی پیدا کردند.
جدیدی در پایان در مورد برنامه مصوب کمیته غواصی آزاد برای ماه های آینده گفت: برگزاری رقابت های قهرمانی کشور در ‌بخش استخری و عمق را در برنامه داریم ضمن اینکه در صورتیکه ورزشکاران مان به آمادگی کامل دست یابند در مسابقات جهانی عمق شرکت می کنیم.
بر اساس این گزارش، ملی پوشان ایران در مسابقات غواصی آزاد قهرمانی جهان (استخری-کویت) این نتایج را به دست آوردند:
*در بخش استخری این رقابت ها و در رشته داینامیک بدون فین، امین جدیدی موفق به ثبت رکورد ملی با مسافت صد متر شد.
*در رشته داینامیک با فین های دوتایی نیز صادق راهنما با طی مسافت ١٣٣ متر موفق به شکست رکورد ملی شد.
در ادامه اما این رکورد مجدد شکسته شد، بر این اساس ابتدا امین جدیدی با طی مسافت ۱۵۰ متر رکورد ثبت شده توسط صادق راهنما را شکست اما این رکورد هم توسط وحید سهرابی پور با طی مسافت ۱۵۴ متر جابه جا شد.
*در بخش بانوان مسابقات غواصی آزاد قهرمانی جهان و در ماده داینامیک با فین های دوتایی، ابتدا سمیرا کمالفرد با طی مسافت ۱۰۰ متر رکورد ملی را شکست اما در ادامه فاطمه صادری با طی مسافت ۱۰۲ متر رکورد ملی را از آن خود کرد.
*همچنین در رشته استاتیک (حبس نفس) وحید سهراب پور با اقتدار رکورد ملی ۶:۵۵ رو به ثبت رسوند و فاطمه صادری رکورد ملی ۴:۳۰ بانوان را ثبت کرد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=42348

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.