• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

شروع دوباره مه‌لقا جام بزرگ/ او به المپیک پاریس می‌رسد؟

  • 16 اردیبهشت 1402 - 13:54
شروع دوباره مه‌لقا جام بزرگ/ او به المپیک پاریس می‌رسد؟

مه‌لقا جام بزرگ در گفت و گو با ایسنا، در مورد شروع تمریناتش اظهار کرد: متاسفانه مدتی میان تمریناتم فاصله افتاد اما به تازگی از سالن تیراندازی همدان کار را شروع کرده‌ام. باید جلو برویم و ببینیم چه پیش می‌آید و به چه آمادگی می‌رسم.
عضو سابق تیم ملی تفنگ ایران در خصوص آسیبش که مانع ادامه فعالیتش در این رشته شد، گفت: متاسفانه آسیب خیلی بدی دیدم. پایم از زانو و مچ دچار شکستگی شد و هم کشیدگی و پارگی تاندون داشت. مقداری هم روند درمانم به مشکل خورد. mcl و یکی از تاندون‌های مچ پایم پاره شده بود. پایم از جا درآمده و خون‌ریزی کرده بود و چون مفصل جا نیفتاده بود خیلی زمان برد تا من خوب شوم. من فقط ۶ ماه روی تخت بودم و نمی‌توانستم راه روم. 
وی در ادامه در خصوص اینکه چه زمانی این اتفاق برایش رخ داده است گفت: این اتفاق دقیقا بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا برایم رخ داد. من تنها تیراندازی بودم که در جاکارتا مدال گرفتم و خیلی برایم سخت بود که در اوج آمادگی این اتفاق افتاد. من با همان مقدار تمرین می‌توانستم در مسابقات کسب سهمیه المپیک شرکت کنم و احتمال زیادی داشت که سهمیه توکیو را بگیرم اما در اوج مجبور شدم خانه‌نشین شوم و از دور ببینم چه اتفاقی می‌افتد. 
دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا در ادامه در مورد این آسیب گفت: زانوی من در جریان تمرینات آسیب دیده بود. در تیراندازی که یک کار مکرر انجام می‌شود آسیب‌ها از نوع فرسایشی است. مثل سایر رشته‌ها نیست که به یکباره عضله پاره شود و یا استخوان بشکند. آسیب فرسایشی هم روند بهبودی ندارد. من هم یک آسیب فرسایشی در زانویی که شکست و همچنین در کتف(هنوز هم دارم) داشتم. این شکستگی بعد از مسابقات جاکارتا برایم اتفاق افتاد و آن آسیب فرسایشی تشدیدش کرد. 
وی در خصوص برنامه‌های آینده خود و حضور در مسابقات تیراندازی و بازی‌های آسیایی گفت: اولین برنامه من این است که مقداری به سطح آمادگی برسم و بعد در اولین مسابقه شرکت کنم. باید با حضور در مسابقه خودم را بعد از دو سال محک بزنم. بعد از آن می‌شود پله‌های ترقی را بالا رفت. باید ببینم اولین مسابقه پیش رو کدام است. لیگ فکر می‌کنم دیرتر شروع شود. در مورد مسابقات آزاد هم فدراسیون هنوز چیزی مشخص نکرده است. اکنون تیراندازان قرار است به باکو بروند و بعد از بازگشت باید ببینیم چه تصمیمی گرفته می‌شود.
جام‌بزرگ با حسرت از عدم حضورش در المپیک توکیو گفت: اگر موفق می‌شدم به المپیک توکیو بروم اتفاقات خوبی برایم پیش می‌آمد. در المپیک ریو هم خیلی خوب پیش رفتم و فقط در چند تیر آخر بود که اتفاق بدی برایم رخ داد وگرنه قبل از آن و تا تیر ۵۲ هم بین ۵ نفر اول بودم. برای همین فکر می‌کنم در المپیک توکیو هم می‌توانست اتفاقات خوبی برایم اتفاق بیفتد. به عنوان ورزشکار حرفه‌ای خیلی سخت بود که از دور ببینم که چه اتفاقی در المپیک می‌افتد. خیلی سخت بود اما برایم رخ داد.
وی در مورد حضورش در المپیک پاریس افزود: من در دو دوره المپیک شرکت کرده‌ام. المپیک پاریس برایم خیلی بعید به نظر می‌رسد چون مسابقات کسب سهمیه از تابستان سال گذشته آغاز شده است. نمی‌توانم واقعا قول دهم که در پاریس حضور خواهم داشت اما باید ببینیم چه می‌شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=41520

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.