• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

سیاستمدار عراقی: آمریکا عامل افزایش ابتلا به سرطان در عراق است

  • 05 فروردین 1402 - 13:51
سیاستمدار عراقی: آمریکا عامل افزایش ابتلا به سرطان در عراق است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «جمال حسن» یکی از رهبران احزاب «چارچوب هماهنگی» در واکنش به سخنان یکی از مقامات نظامی روسیه مبنی بر استفاده آمریکا از اورانیوم ضعیف شده در عراق گفت: باید از این گزارشات به عنوان دلایل و شواهد محکومیت جنایات آمریکا در عراق استفاده کرد.
وی ادامه داد: اورانیوم ضعیف شده یکی از سلاح‌های کشنده ای است که آثار فاجعه بار آن هنوز در عراق و در محیط زیست این کشور در کنار افزایش نرخ ابتلاء به سرطان میان شهروندان عراقی دیده می‌شود.
حسن اضافه کرد: آماری که وزارت دفاع روسیه ارائه داده است فاجعه بار بوده و دولت مردان باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند. هر روز بُعد جدیدی از جنایات آمریکا در عراق نمایان می‌شود. واشنگتن عامل شدت گرفتن بیماری‌های سرطانی در این کشور به شمار می‌رود.
روز گذشته، ژنرال «ایگور کریلوف»، فرمانده نیروهای حفاظت رادیولوژی، شیمیایی و بیولوژیکی ارتش روسیه در واکنش به قصد انگلیس برای ارسال مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین، گفت که آمریکا در عراق ۳۰۰ تن اورانیوم ضعیف شده استفاده کرد.
کریلوف دراین‌باره افزود: جنگنده‌های آمریکا بمب‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده را طی سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ میلادی در شهرهای العماره، بغداد، بصره، فلوجه و حتی کربلای مقدسه پرتاب کردند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=40038

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.