• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳

درخواست برای انجام تحقیقات پیرامون استفاده نظامیان صهیونیست از لب

  • 20 خرداد 1403 - 6:03
درخواست برای انجام تحقیقات پیرامون استفاده نظامیان صهیونیست از لب

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، گزارش‌هایی مبنی بر استفاده نظامیان صهیونیست از لباس امدادگران برای عملیات نجات اسرای خود در نصیرات که منجر به جان باختن ۲۱۰ غیرنظامی فلسطینی و مجروح شدن ۴۰۰ تن دیگر شد، اکنون به محلی برای گمانه زنی مقامات بین المللی تبدیل شده است.
بر این اساس، کنت راث، مدیر پیشین دیده بان حقوق بشر در این باره می‌گوید: ما نیازمند تحقیقات مستقل درباره استفاده نظامیان ارتش اسرائیل از لباس مبدل امدادگران بشردوستانه در عملیات دیروز در اردوگاه پناهندگان نصیرات هستیم.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما دقیقاً نمی‌دانیم که ارتش اسرائیل از چه وسیله نقلیه ای در این عملیات استفاده کرده است. گزارش‌های اولیه حاکی از آن بوده است که طی این عملیات از خودروهای بشردوستانه بهره گرفته شده که تردیدی نیست این کار غیرقانونی است. با این حال، اکنون تل آویو این موضوع را تکذیب می‌کند.
کنت راث تاکید کرد: ما اکنون نمی‌توانیم به قطعیت در این باره سخن بگوییم. با این وجود، آنچه حائز اهمیت است نیاز به انجام تحقیقات مستقل در این باره است تا اطمینان حاصل شود چنین اتفاقی رخ ندهد زیرا استفاده از خودروهای امدادی از سوی اسرائیل می‌تواند جان نیروهای امدادی که از این خودروها در آینده استفاده می‌کنند را به مخاطره بیاندازد.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته مدعی شد نظامیان این رژیم طی عملیاتی پیچیده، ۴ اسیر صهیونیست را زنده از غزه نجات داده‌اند؛ اقدامی که با قتل عام گسترده غیرنظامیان فلسطینی همراه بود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=59259

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.