• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

خریداری مخازن اکسیژن برای ۵ بیمارستان در زاهدان و خاش

  • 10 مرداد 1400 - 2:43
خریداری مخازن اکسیژن برای ۵ بیمارستان در زاهدان و خاش

به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر بهزاد مؤذنی رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش، با اشاره به اقدامات بهداشت و درمان این نیرو در شرایط کرونا، گفت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از همان روز اول اسفند ماه سال ۹۸ با شیوع کرونا در ایران با ۲۸ بیمارستان و ۱۲ هزار نفر کادر درمانی و پشتیبانی وارد مبارزه با کرونا شد.

وی گفت: ۲۸ بیمارستان نزا جا در ۲۴ استان در حال خدمات‌رسانی به مردم عزیز هستند و بنا به اعلام نیاز، بیمارستان‌های صحرایی و نقاهتگاه‌هایی را نیز به ترتیب برپا و ایجاد کردیم و در قم، ارومیه، شیراز، مشهد، رشت، قزوین و هر جایی که کرونا شیوع پیدا کرد سعی کردیم در کمک به وزارت بهداشت و درمان وارد عمل شویم و کمک کنیم.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش، ضدعفونی کردن معابر، کنترل ورودی و خروجی شهرها، برپایی ایستگاه‌های غربال‌گری، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را از جمله اقدامات نیروی زمینی ارتش در راستای خدمت به مردم در شرایط کرونایی برشمرد و بر ایجاد نقاهت‌گاه‌ها در پادگان‌ها و اماکن عمومی تأکید و تصریح کرد: این اقدامات بخشی از خدمات ما به بیماران کرونایی و مردم است.

امیر موذنی با بیان خدمات این نیرو در سیستان و بلوچستان، از راه‌اندازی و فعال کردن بیمارستان علی‌ابن‌ابیطالب (ع) این استان خبر داد و اضافه کرد: با ۶ تیم کادر درمان متشکل از ۵۰ پزشک و پرستار این بیمارستان ۳۲۰ تخت‌خوابی را فعال کردیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی یک بیمارستان ۶۰ تخت‌خوابی تنفسی ظرف مدت ۴ روز در زاهدان، از خریداری مخازن اکسیژن ۳۰، ۲۰ و ۱۰ تنی برای ۵ بیمارستان زاهدان خاش و سراوان خبر داد و افزود: این تجهیزات را هم نصب کردیم، مراکز بهداشت استان مشکل آب داشت که تانکر آب هزار لیتری خریداری و نصب کردیم.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش با تأکید بر ورود نیروی زمینی ارتش به حوزه غربال‌گری و بیماریابی در روستاهای کم برخوردار استان سیستان و بلوچستان، به غربال‌گری روزانه حدود ۵۰۰، ۶۰۰ خانه در این مناطق اشاره و اضافه کرد: آموزش لازم را در این رابطه ارائه کردیم و توزیع ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده را بین مردم انجام دادیم.

امیر موذنی، از بهره‌برداری دومین بیمارستان با ظرفیت ۶۰ تخت‌خوابه توسط این نیرو در منطقه خاش از توابع سیستان و بلوچستان در سالروز عید سعید غدیر خم و افتتاح یک بیمارستان هم در زابل طی روزهای آینده خبرداد و تصریح کرد: بیمارستان خاش، ظرف ۴ روزبا یک سازه بسیار پایدار ساخته و در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش پر قدرت وارد میدان واکسیناسیون در کشور شد، اضافه کرد: مرکز واکسیناسیون را در بیمارستان الزهرا اصفهان راه‌اندازی کردیم و بخشی از بیمارستان نیروی زمینی در قزوین را به این امر اختصاص دادیم و یک مرکز هم پایگاه شهید کشوری هوانیروز در تهران برپا کردیم.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش، از واکسیناسیون روزانه سه هزار نفر از مردم توسط کادر درمان ارتش در مرکز بزرگ ایران‌مال خبر داد و افزود: مرکز واکسیناسیون خودرویی را هم در دژبان مرکز ارتش جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی کردیم و در مجموع تمام بیمارستان‌های ما به بیماران کرونایی در بحث بستری و تزریق داروهای مورد نیاز خدمات ارائه می‌دهند.

مؤذنی با تأکید بر اینکه داروخانه ۲۹ فروردین نیروی زمینی ارتش شبانه‌روز در تهیه داروهای بیماران نیازمند فعالیت می‌کند، اضافه کرد: روزانه در آمادگاه ۵۰۱ لباس حفاظتی تولید می‌کنیم و روند تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده برای پادگان‌های نظامی و خانه‌های سازمانی در حال انجام است.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: ان‌شاءالله با تلاش‌هایی که در کنار همکاران عزیزمان در وزارت بهداشت انجام می‌دهیم، بتوانیم قدم مثبتی را در بحث کنترل بیماری منحوس کرونا برداریم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=693

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.