• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

جزئیات بیستمین سفر استانی رئیس دستگاه قضائی اعلام شد

  • 14 اردیبهشت 1402 - 11:15
جزئیات بیستمین سفر استانی رئیس دستگاه قضائی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دقایقی پیش در بیستمین سفر استانی خود و در صدر یک هیأت عالی قضائی وارد استان کردستان شد.
دیدار با اقشار مختلف مردم، شرکت در جلسه شورای اداری، دیدار با علما، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان و همچنین بررسی مشکلات قضائی کردستان و تصویب مصوبات برای رفع این مشکلات، از مهمترین برنامه‌های سفر رئیس قوه قضائیه به استان کردستان است.
سایر مسئولان عالی قضائی که در سفر به استان کردستان رئیس عدلیه را همراهی می‌کنند، هر کدام به نقاط مختلف این استان خواهند رفت تا ضمن دیدار مستقیم و بدون واسطه با مردم، از نزدیک با مشکلات آن‌ها آشنا شوند و برای برطرف کردن مسائل قضائی و سایر مشکلات آن‌ها در حد مقدورات، اقدامات مقتضی را ترتیب دهند.
قرار است رئیس دیوان عالی کشور در این سفر ضمن انجام ملاقات‌های مردمی و دیدار با کارکنان قضائی استان کردستان، از وضعیت کارخانه ریسندگی پریس بازدیدی به عمل بیاورد.
دادستان کل کشور نیز علاوه بر دیدار با کارکنان دادسرای سنندج، در کارخانه‌های شین‌بافت و آگرین واقع در شهرک صنعتی دهگلان حاضر می‌شود و به بررسی مسائل و مشکلات این کارخانه‌ها می‌پردازد.
وزیر دادگستری نیز در این سفر ضمن بررسی وضعیت اموال تملیکی و گمرکات استان کردستان، وضعیت خودروهای رسوبی در پارکینگ ستاد مبارزه با مواد مخدر این استان را پیگیری می‌کند.
دیدار با کارکنان قضائی و اداری دادگستری استان کردستان و استماع مطالب و درخواست‌های آنها، مهمترین برنامه معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه در این سفر خواهد بود.
معاون سیاسی قوه قضائیه در جریان سفر هیئت عالی قضائی به استان کردستان، علاوه بر حضور در دادگستری و زندان شهرستان سقز، از کارخانه ذوب‌آهن و بازارچه مرزی سیف نیز بازدید می‌کند.
معاون راهبردی دستگاه قضا نیز به بازدید و بررسی بخش‌های مختلف دادگستری کردستان و سازمان‌های تابعه این استان خواهد پرداخت.
حضور در دهگلان و دیدار با کارکنان دادگستری این شهرستان و همچنین بازدید از سد قشلاق، مهمترین برنامه‌های معاون حقوقی قوه قضائیه در جریان سفر به استان کردستان خواهد بود.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه نیز در جریان این سفر به بررسی مشکلات حوزه فناوری و اطلاعات دادگستری استان کردستان می‌پردازد.
بازدید از پروژه‌های عمرانی دادگستری کردستان نیز در زمره برنامه‌های معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه در این سفر قرار دارد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه علاوه بر سفر به قروه و بررسی وضعیت زندان این شهرستان، از معدن منگنز دلبران نیز بازدید می‌کند.
بازدید از دادگستری و زندان شهرستان بانه و بررسی مشکلات کوله‌بران و وضعیت بازارچه مرزی محلی، مهمترین برنامه‌های رئیس سازمان بازرسی در جریان سفر هیئت عالی قضائی به استان کردستان خواهد بود.
رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح نیز در این سفر علاوه بر بررسی وضعیت مرزهای استان کردستان، از دادسرای نظامی سقز بازدید می‌کند.
پیگیری مشکلات ثبتی استان کردستان، حضور در دادگستری شهرهای سروآباد و مریوان و بررسی مشکلات باغ‌داران و کشاورزان این منطقه، از جمله برنامه‌های رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک در این سفر خواهد بود.
رئیس سازمان زندان‌ها در جریان سفر به کردستان، علاوه بر بررسی وضعیت زندانیان استان و بازدید از زندان سنندج، با کارکنان دادگستری شهرستان بیجار نیز دیدار می‌کند.
پیگیری مشکلات ساختمان‌های پزشکی قانونی کردستان، بررسی وضعیت معدن قلعه‌گاه و بازدید از دادگستری شهرستان کامیاران، از برنامه‌های رئیس سازمان پزشکی قانونی در این سفر خواهد بود.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه نیز در جریان سفر هیئت عالی قضائی به استان کردستان، علاوه بر حضور در دادگستری دیواندره و بازدید از بازداشتگاه این شهرستان، از کارخانه آب‌معدنی چهل‌چشمه و یکی از واحدهای دامداری بزرگ کردستان بازدید می‌کند.
همچنین قرار است سخنگوی دستگاه قضا و رئیس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه نیز در جریان سفر هیئت عالی قضائی به استان کردستان به گفتگوی چهره به چهره با مراجعه‌کنندگان به عدلیه بپردازند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=41427

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.