• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳

توزیع آب از سد ساوه نباید سلیقه‌ای باشد

  • 18 شهریور 1400 - 20:35
توزیع آب از سد ساوه نباید سلیقه‌ای باشد

به گزارش مهر، علی میرزایی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه با اشاره به توزیع اعتبارات شهرستان ساوه گفت: جدول توزیع اعتبارات امسال مشخص و سهم هر اداره تعیین و بودجه هر دستگاه نیز ابلاغ شده است. باید در اسرع وقت کار موافقت نامه‌ها انجام شود و تأخیر در بحث تنظیم موافقتنامه‌ها و در بارگزاری مناقصه‌ها در سامانه پذیرفتنی نیست، شهرستان ساوه همان طور که در بحث طرح ملی مسکن موفق عمل کرده در این حوزه نیز باید پیشرو باشد.

وی افزود: کار شوراهای شهر و روستا شروع شده است؛ شورا به عنوان یک نهاد قانونی و نماینده مردم همه ارگان‌ها موظف هستند همکاری لازم برای حل مطالبات مردم با شوراها را داشته باشند، بخشداری و ادارت موظف هستند شوراها و دهیاریها در جهت شفاف‌سازی و کارآمدی امور حمایت کنند.

فرماندار ساوه تصریح کرد: عملکرد دانشکده علوم پزشکی در واکسیناسیون کرونا قابل تقدیر است، تسریع در ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی شهرستان ساوه مطالبه به حق مردم است امیدواریم با تخصیص به موقع بودجه و تجهیزات این خواسته به حق مردم ساوه محقق شود.

میرزایی گفت: در ارتباط با طرح تفضیلی و جامع ساوه باید دقت شود بخاطر اینکه سرنوشت ۱۰ سال آینده ساوه به این طرح بستگی دار، بنابراین مشاور آن باید از مراجع ذیصلاح انتخاب شده باشد و به دور از تبعیض و حمایت از شخص و جناحی این طرح را اجرا کند، هر مسکنی که قرار است ساخته شود باید زیرساخت‌های آن در طرح جامع تفضیلی پیش بینی شده و بر مبنای کار کارشناسی باشد.

طرح جامع و تفضیلی شهر ساوه در برخی مناطق مانع توسعه شهر شده است

فرماندار ساوه تصریح کرد: پیمانکار پروژه موظف است ماهیانه گزارش ارائه بدهد، متأسفانه ساخت و سازهای امروز در شهرستان ساوه با طرح جامع ۱۰ سال گذشته همخوانی نداشته، هدف از طرح جامع و تفضیلی باید توسعه شهر باشد ولی متأسفانه در برخی مناطق اجرای این طرح مانع توسعه شهر شده است.

حضور مادر و فرزند در فرمانداری به دلیل نارضایتی از کادر آموزشی پذیرفتنی نیست

وی افزود: در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه هستیم بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا احتمال دارد تا پایان سال مدارس به صورت مجازی باشد متأسفانه کیفیت آموزش در سطح شهرستان نسبت به سال گذشته کاهش یافته و ارتقا کیفیت آموزشی مطالبه خانواده‌ها است و نباید کسی جامانده از تحصیل در این شهرستان داشته باشیم، در انتخاب مدیران مدارس باید شایسته سالاری مدنظر باشد و مدیران مدارس با پرهیز از نگاه سلیقه‌ای در ثبت نام براساس قانون ثبت نام انجام دهند. حضور مادر و فرزند در فرمانداری به دلیل نارضایتی از کادر آموزشی پذیرفتنی نیست.

ورود کامیون به داخل شهر از ابتدا مهرماه ممنوع می‌شود

میرزای گفت: زیرساخت‌های شهری متأسفانه تخریب شده به همین منظور از ابتدا مهرماه امسال تردد کامیون از داخل شهر ممنوع می‌شود.

فرماندار ساوه گفت: در بیشتر شهرهای استان تنش آب داریم و شهرستان ساوه نیز از این قاعده مستثنی نیست برای حفظ منابع آبی در شهرستان ساوه دو اقدام اساسی ضروری است، نخست اینکه روند اجرای پروژه سد کوچری تسریع شود و اینکه مدل توزیع آب از سد برنامه محور باشد و تبعیض در توزیع آب پذیرفتنی نیست و برای سال آبی شهرستان باید ذخیره آب داشته باشیم که در صورت کاهش بارش مشکلی در تأمین آب به وجود نیاید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=5038

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.