به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، پرویز فرجی درباره وضعیت نظارت های صورت گرفته در حوزه حمل و نقل طی مرداد ماه سال جاری، گفت: طبق آمار ارائه شده طی این بازه زمانی، ۲۴۵۷ واحد در حوزه حمل و نقل درون و برون شهری کالا و مسافر در سراسر کشور از سوی بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانها مورد بازرسی قرار گرفته اند.

مدیر کل بازرسی خدمات سازمان حمایت با بیان اینکه بازرسی ها در این مدت منجر به تشکیل ۵۶ فقره پرونده تخلف در این دو بخش شده است، افزود: در کمترین زمان ممکن به این پرونده ها رسیدگی و در صورت اثبات تخلف از سوی شرکت‌های مذکور با آنان طبق موازین قانونی برخورد خواهد شد. از این تعداد ۳۲ فقره پرونده در بخش برون شهری و ۲۴ فقره پرونده در بخش درون شهری بوده است.

فرجی ارزش تخلفات کشف شده مربوط به شرکتها و موسسات حمل و نقل درون و برون شهری (کالا و مسافر) طی مقطع زمانی یاد شده را بیش از ۱۹ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: هر گونه افزایش قیمت خودسرانه کالاها و خدمات تخلف بوده و با متخلفان بدون اغماض برخورد قانونی می‌شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: به استناد آمارهای دریافتی از سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۴ هزار ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری (کالا و مسافر) مورد بازرسی و بازدید دوره‌ای قرار گرفته است.

به گفته وی طی همین مدت، در بخش برون شهری مسافر ۲۰۰ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۴۷ میلیون تومان و در بخش درون شهری ۱۵۲ پرونده تخلف به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان تشکیل شده است.

مدیر کل بازرسی خدمات سازمان حمایت با اشاره به افزایش موج پایانی سفرهای تابستانی هموطنان از نظارت های ویژه بر چگونگی عملکرد حمل و نقل درون و برون شهری (کالا و مسافر) تحت شرایط کنونی خبر داد و اظهار داشت: از مردم تقاضا می‌شود هر گونه سوء استفاده های احتمالی در این زمینه را با شماره تلفن ۱۲۴ در میان گذارند تا توسط بازرسان این سازمان و سازمانهای صمت مورد پیگیری قرار گیرد.

فرجی همچنین از بازرسان خواست، با پیگیری و رسیدگی دقیق به گزارش‌ها و شکایت‌های مردمی، شاکیان را نسبت به برخورد قاطع با متخلفان اقتصادی مطمئن سازند.

منبع : <a href=”https://www.mehrnews.com/news/5314148/تشکیل-۲۰۰-پرونده-تخلف-در-حمل-و-نقل-برون-شهری”>مهر</a>