• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

بیشترین نرخ بیکاری در خوزستان میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است

  • 07 اردیبهشت 1402 - 13:53
بیشترین نرخ بیکاری در خوزستان میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است

به گزارش خبرنگار مهر، سید صولت مرتضوی ظهر امروز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه‌های حوزه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان خوزستان اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا انتهای بهمن‌ماه سال گذشته برای ۷۶۰ هزار نفر بیمه اجباری که قرارداد بین کارگر و کارفرما است پرداخت شد؛ همچنین در همین مدت نیز بیش از یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی کشور افزوده شده است.
وی، رشد تولید را یکی از مؤلفه‌های مهار تورم اعلام کرد و افزود: اگر رشد تولید صورت گیرد بی‌شک افزایش بهره‌وری خواهیم داشت چرا که افزایش بهره‌وری به‌نوعی ستون فقرات اقتصاد کشور است.
مرتضوی با اشاره به نامناسب بودن وضع شهری اهواز گفت: حمل‌ونقل عمومی و نظافت لازم را در اهواز نمی‌بینیم و شهر با صفا نیست.
وی با اشاره به ایجاد اشتغال پایدار در سطح خوزستان افزود: اگر دانش و آموزش باشد در اشتغال موفق می‌شویم، بیشترین نرخ بیکاری در این استان در تحصیلات دانشگاهی است، چون مهارت لازم برای اشتغال را ندارند.
مرتضوی با تأکید بر اینکه اقتصاد عدالت محور باید در سطح خوزستان توزیع شود، یادآور شد: برای اجرای این اقتصاد نیاز به فرهنگ تعاون است.
وی گفت: صنعت‌های بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی در این استان فراوان است و همسایه‌های بسیار خوبی در اطراف خوزستان است و زیبنده نیست که این میزان بیکار در این استان باشد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=41100

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.