• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

بازگشت سوریه به اتحادیه عرب قبل از نشست ریاض بسیار محتمل است

  • 14 اردیبهشت 1402 - 19:05
بازگشت سوریه به اتحادیه عرب قبل از نشست ریاض بسیار محتمل است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، دبیرکل اتحادیه عرب گفت که بازگشت سوریه به این اتحادیه پیش از نشستی که قرار است در ۱۹ می در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شود، بسیار محتمل است.
«احمد ابوالغیط» در گفت‌وگو با شبکه «الشرق» در خصوص فعال‌سازی ساز و کار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، اظهار داشت که این امر باید مرحله‌ای اتفاق بیفتد.
وی افزود: این ساز و کار با یک جلسه بحث و گفتگو و سپس اجماع بین کشورهای عضو اتحادیه عرب آغاز می‌شود و پس از آن دعوت‌نامه‌ای برای سوریه ارائه می‌شود. بعد از طی این مراحل، سوریه در هر نشست وزارتی اتحادیه عرب شرکت می‌کند و به همه فعالیت‌ها در این اتحادیه باز می‌گردد.
ابوالغیط درباره اینکه آیا انتظار بازگشت سوریه به اتحادیه را قبل از نشست بعدی ریاض دارد، گفت: با توجه به فعالیت‌ها، تماس‌ها، پیگیری‌ها و شتاب روندی که من رصد می‌کنم، احتمال بازگشت سوریه به اتحادیه عرب قبل از نشست ریاض بسیار محتمل است.
وی در عین حال بدون اشاره به جزئیات بیشتر افزود که یک حادثه و اتفاق بزرگ می‌تواند روند بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را به تعویق اندازد.
این اظهارات دبیرکل اتحادیه عرب در سایه روند فزاینده درخواست و تلاش کشورهای عربی برای بازگرداندن سوریه به محیط‌های عربی و جایگاهش در اتحادیه عرب که در سال ۲۰۱۱ به حالت تعلیق درآمد، بیان می‌شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=41458

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.