• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

بازگشت سوریه به اتحادیه عرب حقانیت مقاومت را نشان داد

  • 19 اردیبهشت 1402 - 18:58
بازگشت سوریه به اتحادیه عرب حقانیت مقاومت را نشان داد

سیدرضا صدرالحسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بازگشت سوریه به اتحاد عرب، اظهار داشت: با شروع حملات تروریستی برعلیه ملت و نظام سیاسی سوریه، متأسفانه کشورهایی که حرف از همبستگی میان کشورهای عربی می‌زدند انتقام خود را از ملت و دولت سوریه با اخراج این کشور از اتحادیه عرب گرفتند.
وی ادامه داد: در حقیقت ناراحتی و خشم کشورهای عربی از مقابله ملت سوریه با رژیم صهیونیستی پس از سالیان سال خود را نشان داد و کشورهای عربی سوریه را از اتحادیه عرب خارج کردند.
کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب پس از ۱۲ سال نشان داد که کشورهای پیشرو و خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی بودند که می‌توانستند به اتحادیه عرب هویت واقعی دهند.
صدرالحسینی گفت: در طول ۱۲ سال گذشته که صندلی سوریه در اتحادیه عرب خالی بود، این اتحادیه از حیز انتفاع افتاد و از هویت واقعی خود خارج شد و کمترین تأثیر را در معادلات منطقه‌ای بین المللی داشت. بنابراین کشورهای عربی بویژه عربستان سعودی تصمیم گرفتند برای بازگشت توان و هویت اتحادیه عرب، از سوریه درخواست بازگشت به آنرا داشته باشند.
وی عنوان کرد: وزیر خارجه عربستان در سفر به دمشق در خواست بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را مطرح کرد و دولت سوریه نیز با بیان شروطی پذیرفت که به اتحادیه عرب بازگردد.
کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: نکته مهم اینکه یکبار دیگر موضوع حقانیت مقاومت در این دعوت و در بازگشت نظام سیاسی سوریه به اتحادیه عرب مشخص شد.
صدرالحسینی خاطرنشان کرد: با توجه به رابطه راهبردی ایران و سوریه، قطعاً موقیعت کنونی سوریه می‌تواند زبان گویایی برای بیان واقعیت‌های منطقه‌ای و بین المللی جبهه مقاومت باشد و در حقیقت پیروزی بدست آمده برای ملت سوریه، پیروزی مشترکی برای ایران و جبهه مقاومت است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=41718

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.