• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

انجام مانور امدادونجات در شمال شرق پایتخت

  • 22 اردیبهشت 1402 - 11:14
انجام مانور امدادونجات در شمال شرق پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین درخشان اظهار داشت: این مانور، از امداد هوایی با دو فروند بالگرد ام آی ۱۷ که بالگردهای امدادی هستند و ۱۸ قلاده سگ زنده یاب، و همچنین فناوری‌های نوین مثل پهبادهای جستجو که یک سالی است به سیستم امداد و نجات وارد شدند، استفاده خواهیم کرد.
وی افزود: در این مانور از نرم افزارهای اطلاعات مکان، برای تعیین موقعیت زلزله به صورت آزمایشی استفاده خواهد شد تا در مواقع اضطرار بتوانیم از آمادگی بیشتری برای خدمات رسانی برخوردار باشیم.
مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر تاکید کرد: در هنگام زلزله اکثر راه‌های زمینی بسته می‌شود و طبق تجربه‌ای که در زلزله ترکیه داشتیم دسترسی برای امدادرسانی به سختی انجام خواهد شد بنابراین استفاده از امداد هوایی ضروری است و ما سعی کردیم این تجربه را به داخل کشور انتقال دهیم تا بار و محموله امدادی، چادرها و پتوهای امدادی را از طریق هوایی برای کمک رسانی ارسال کنیم.
درخشان به خرید تجهیزات جدید برای امدادرسانی در کمترین زمان ممکن اشاره کرد و گفت: در استفاده از این تجهیزات امدادگران از ارتفاع ۴۰ متری با سرعت خیلی زیاد می‌توانند خودشان را به سطح زمین برسانند و اقدامات امدادی را در کمترین زمان انجام دهند، در استفاده آزمایشی از این تجهیزات می‌توانیم نقاط ضعف مان را شناسایی کنیم و با توجه به اینکه کشورمان در خط زلزله هست اگر مشکلی به وجود آمد بتوانیم با کمک نیروهای امدادی آن را برطرف کنیم.
مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸ فروند بالگرد امدادی فعال داریم که در نقاط مختلف کشور حضور دارند و تعدادی از بالگردها هم نیاز هست که بروز رسانی شوند افزود: ۶۰ هزار نیروی تخصصی، در حال حاضر در سراسر کشور دوره آموزش‌های زنده یابی و تجربه‌های سخت را پشت سر گذاشته اند و ۷۰۰ هزار نفر نیز عضو داوطلب این جمعیت شده اند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=41833

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.