• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

اقتصاد دیجیتال از ۶/۲ به ۷/۵ درصد رسیده است

  • 27 اردیبهشت 1402 - 19:07
اقتصاد دیجیتال از ۶/۲ به ۷/۵ درصد رسیده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور کشورمان عصر امروز چهارشنبه در مراسم افتتاح ۷ طرح فیبر نوری گفت: مقام معظم رهبری از دولت انتظار دارند که بخش خصوصی، تشکل‌ها، فعالان حوزه‌های مختلف و نخبگان این عرصه به کار گرفته شوند.
وی ادامه داد: با مشارکت واقعی بخش خصوصی در انجام کارها، اندیشه و انگیزه آنها در مسیر رشد و ارتقا به کار گرفته می‌شود.
رییس جمهور با بیان اینکه رقابت سالمی در جهت ارتقای کیفیت بین فعالان عرصه ارتباطات در کشور ایجاد شده، تاکید کرد: از جلوه‌های مردمی دولت این است که بخش خصوصی را پای کار بیاورد. دولت نقش هدایت، حمایت و نظارت را بر عهده دارد.
رئیسی با اشاره به اینکه برخی از کشورها به میزان درآمد نفت ما، از حوزه اقتصاد دیجیتال درآمد دارند، گفت: رشد اقتصادی در حوزه دیجیتال از ۶/۲ به ۷/۵ درصد رسیدیم اما نباید به این میزان قانع باشیم.
وی افزود: در شبکه ملی اطلاعات تا قبل از دولت سیزدهم، ۲۳ درصد رشد داشتیم اما اکنون به ۶۰ درصد رسیده‌است. شبکه ملی اطلاعات به میزانی که از دقت آن کاسته نشود باید تسریع یابد و به سرانجام برسد.
رییس جمهور گفت: طبق آمارها، دولت الکترونیک تا ۳۰ درصد رشد داشته اما افزایش آن را ندیدیم. کشورهای مختلف در هوشمندسازی نظام اداری در حال رقابت با هم هستند.
رئیسی ادامه داد: ۹۵ درصد دستگاه‌ها به سامانه دولت هوشمند متصل شده‌اند اما فقط ۵۰ درصد فعالیت‌شان در این سامانه به‌صورت هوشمند انجام می‌شود که میزان کمی است. حداکثر ظرف یک‌ماه آینده تمام دستگاه‌ها به سامانه دولت هوشمند بپیوندند و هیچ دستگاهی در این سامانه غایب نباشد.
در حال تکمیل…

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=42089

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.