• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

اطلاع‌رسانی در پرونده‌های مهم نباید به تأخیر بیفتد

  • 28 اردیبهشت 1402 - 18:57
اطلاع‌رسانی در پرونده‌های مهم نباید به تأخیر بیفتد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس مسجدی در نشستی با مدیران و کارکنان روابط عمومی سراسر کشور که به مناسبت روز روابط عمومی برگزار شد، اظهارداشت: روابط عمومی رکن اساسی نظام ارتباطی بین مردم و سازمان، و کارکنان با سطوح مدیریتی است و در پزشکی قانونی روابط تفاهم آمیز با مردم و کارکنان به عنوان یک اصل جدی دنبال می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته برای روابط عمومی‌ها سالی پر کار و پر حادثه بود که در تمامی این حوادث و اتفاقات به بهترین نحو نسبت به اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه اقدام شد، افزود: روز روابط عمومی تنها یک روز نیست، موضوع روابط عمومی آغاز یک فصل است که از سه اصل مهم اخلاق‌مداری، علم و آگاهی و استفاده از ابزار هنر تشکیل می‌شود.
مسجدی با تاکید بر اینکه در تمامی بخش‌های سازمان باید با مراجعان برخورد مناسبی صورت گیرد خاطرنشان کرد: طبعاً این امر در روابط عمومی از اهمیت بیشتری برخوردار است و لازم است افراد خوش اخلاق و خوش برخورد در روابط عمومی حضور داشته باشند. روابط عمومی محل رجوع مردم و کارکنان است به همین دلیل باید افرادی خوش برخورد، مردم‌دار و با سعه صدر بیشتر در مجموعه روابط عمومی‌ها به کار گرفته شوند.
وی ادامه داد: بهره‌گیری از علم و آگاهی اصل دیگر در روابط عمومی هاست چرا که امروز عصر ارتباطات است و حجم عظیمی از اخبار گوناگون در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر می‌شود و اگر اخبار کذب و نادرستی در مورد سازمان وجود داشته باشد، تشخیص و اصلاح، تکذیب و یا رد آن خبر به عهده روابط عمومی است.
پزشکی قانونی با نگاه کارشناسی و بر اساس مبانی علمی در پرونده‌ها اظهار نظر می‌کند
وی با تأکید بر اینکه مجموعه قوه قضائیه و پزشکی قانونی همواره با نگاه کارشناسی و بر اساس مبانی علمی در پرونده‌ها اظهار نظر می‌کنند، اظهار داشت: اطلاع رسانی دقیق در این موارد موجب اطمینان بخشی و جایگاه قابل قبول سازمان در سطح جامعه شده است.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور به کارگیری ابزار و زبان هنر و خلاقیت را اصل مهم دیگری در روابط عمومی‌ها دانست و یادآور شد: به کارگیری هنر در معرفی سازمان بسیار مؤثر خواهد بود و پذیرش آن از جانب مردم و آحاد جامعه در صورت به کارگیری ابزار هنر و خلاقیت بیشتر خواهد بود.
مسجدی همچنین به جایگاه مهم این سازمان و مقبولیت آن در سطح جامعه و حتی عرصه‌های بین المللی اشاره کرد و افزود: در حوادثی همچون وقایع سال گذشته به اتفاق شاهد آن بودیم که همه افراد منتظر اعلام نظر کارشناسی سازمان پزشکی قانونی بودند که این نشان از جایگاه سازمان و مقبولیت و اعتبار آن در بین آحاد جامعه و مسئولان دارد.
وی با بیان اینکه برای معرفی این سازمان و بیان اقدامات آن تلاش‌های خوبی صورت گرفته است گفت: یکی از اهداف روابط عمومی، معرفی و بیان اهداف، عملکردها و طرح نقاط ضعف و قوت سازمان است و همانطور که مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود مطرح کرده‌اند نباید در بیان نقاط ضعف‌ها ممانعتی داشته باشیم چرا که همین موضوع می‌تواند تحولی جدی در سازمان ایجاد کرده و نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کند.
رئیس سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه لازم است در جهت معرفی سازمان تلاش‌های بیشتری صورت گیرد، تصریح کرد: آگاهی بخشی به عموم جامعه، از وظایف مهم روابط عمومی هاست که نباید در سازمان پزشکی قانونی کشور تنها به حوزه‌های خاص محدود شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر مردم سازمان پزشکی قانونی را بیشتر به حوزه تشریح می‌شناسند اما لازم است گستره وسیع خدمات سازمان به مردم معرفی شود زیرا حوزه تخصصی تشریح تنها ۵-۳ درصد خدمات سازمان را در بر می‌گیرد.
مسجدی پرداختن به فرهنگ سازمانی و تنویر افکار عمومی را نیز بسیار مهم دانست و گفت این نقش دیگر روابط عمومی هاست که نسبت به ارتقا جایگاه سازمان اقدام کنندکه تاکنون نیز در این بخش فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.
اطلاع رسانی در پرونده‌های ملی و بین المللی با کمترین حاشیه و با سرعت و دقت لازم صورت گرفته است
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در ادامه سخنان خود به شروطی برای داشتن روابط عمومی موفق و مؤثر اشاره کرد و گفت: یکی از این شروط ارائه سخن متقن است؛ همین نوع سخن گفتن جایگاه سازمان را بسیار ارتقا داده و موجب شده اطلاع رسانی در برخی پرونده‌های مهم ملی و حتی بین المللی به عهده این سازمان گذاشته شده و اطلاع رسانی در این پرونده‌ها همواره با کمترین حاشیه وبا سرعت و دقت لازم صورت گرفته است.
مسجدی اصل صداقت در ارتباط با مردم را از دیگر موضوعات مهم در ایجاد روابط عمومی موفق دانست و تصریح کرد: باید در بیان مشکلات و کاستی‌ها با مردم صادق باشیم و در کنار بیان نقاط ضعف و کمبودها به تلاش‌های صورت گرفته برای رفع آن نیز اشاره کنیم.
وی در ادامه توزیع عادلانه اطلاعات و معرفی تمامی بخش‌ها و نیز روشنگری افکار عمومی در موضوعات مهم را از وظایف دیگر روابط عمومی موفق دانست و گفت: در موضوعات مهم مردم منتظر اظهار نظر پزشکی قانونی به عنوان سازمانی مرجع و مورد اعتماد هستند، بنابراین اطلاع‌رسانی در چنین پرونده‌هایی باید پس از طی فرایند بررسی‌های علمی و در عین رعایت اصول دقت و صحت به سرعت انجام شود.
وی بر لزوم مردم‌داری و احترام توأمان به مردم و مراجعان اشاره کرد و اظهار داشت: روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی این سازمان با مردم همواره باید با احترام و تکریم با مراجعان برخورد کرده و برای ارتقای هر چه بیشتر جایگاه سازمان و معرفی بخش‌های مختلف آن به آحاد جامعه تلاش کند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=42136

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.