• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

از دستگیری شرور مواد فروش تا ثبت ۲۷ فقره سرقت در پایتخت

  • 05 خرداد 1402 - 19:06
از دستگیری شرور مواد فروش تا ثبت ۲۷ فقره سرقت در پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.
دپوی اسپرسو سازها در انبار
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف ۷۸۴ دستگاه اسپرسو ساز خارجی قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد ریال از یک انبار کالا در محدوده خیابان رجایی خبر داد.
سرهنگ هدایت بهرامی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران در این خصوص بیان داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر تخلیه تعدادی کالای مشکوک و دپوی آن در یک بنگاه در محدوده خیابان رجایی بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس قرار گرفت.
وی به شناسایی هویت مالک بنگاه اشاره کرد و گفت: بررسی‌های اولیه نشان از این داشت، مالک بنگاه مقادیر فراوانی کالای خارجی قاچاق بدون مجوزهای قانونی با استفاده از خودروهای باربری به داخل بنگاه تخلیه و سپس با دو کارتن کردن کالاهای قاچاق را در کارتن‌های کالای داخلی پنهان تا در سر فرصت مناسبی به بازار مصرف عرضه کند.
وی افزود: کارآگاهان پس از بررسی و اطمینان از صحت خبر، با هماهنگی مقام قضائی از بنگاه بازدید و ۷۸۴ دستگاه اسپرسو ساز قاچاق فاقد مدارک گمرکی کشف کردند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده، اظهار داشت: کلیه اموال کشف شده با دستور قضائی تحویل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی شهر تهران شد و در این رابطه یک نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.
ثبت ۲۷ فقره سرقت محتویات خودرو در تهران
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری ۲ موتورسوار و کشف ۲۷ فقره سرقت محتویات خودرو خبر داد.
سرهنگ محمد گودرزی رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر افزایش سرقت محتویات خودرو در محدوده کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس، پیگیری جدی موضوع در دستور کار مأموران انتظامی کلانتری این محل قرار گرفت.
رئیس پلیس پیشگیری تهران افزود: با اقدامات اولیه و بررسی سوابق مجرمان، مأموران کلانتری به دست آوردند راننده و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت با پرسه زنی و شناسایی خودروهایی که ایمنی کمتری دارند، مرتکب سرقت محتویات خودرو می‌شوند.
وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات اولیه مشخصات ظاهری متهمان را به دست آوردند، ادامه داد: مأموران با به دست آوردن سرنخ‌هایی، ۲ سارق را در هنگام پرسه زنی شناسایی و دستگیر کردند.
این مقام انتظامی بیان داشت: متهمان پس از انتقال به کلانتری و ۲۷ فقره سرقت محتویات خودرو در محدوده کلانتری شهرک قدس اعتراف و تا کنون ۱۲ تن از مال باختگان شناسایی شدند.
به گفته سرهنگ گودرزی سارقان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.
دستگیری زورگیر جوان
رئیس پلیس پیشگیری تهران از دستگیری مردی که از شهروندان با تهدید سلاح سرد زورگیری می‌کرد، خبر داد و گفت: متهم به ۱۰ فقره زورگیری اعتراف کرد.

سرهنگ محمد گودرزی رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: عملیات کلانتری ۱۲۳ نیاوران در حال گشت زنی در محدوده خیابان باهنر تهران بودند که به یک موتورسیکلت تکرو که افراد گذری از خیابان را زاغ زنی می‌کرد، مشکوک و تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار می‌دهند.
وی گفت: متهم در همین حین به طرف شهروندی که در حال گذر از خیابان بوده حمله‌ور و با تهدید سلاح سرد از وی اقدام به زورگیری و سرقت تلفن همراه وی کرده که مأموران به سرعت برای دستگیری زورگیر وارد عمل شدند و متهم به محض رؤیت خودروی گشت با موتورسیکلت از محل متواری شد.
این مقام انتظامی به اقدامات پیش دستانه پلیس و آمادگی هر چه تمام تر مأموران کلانتری اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح مهار و اعلام مشخصات متهم به سایر گشت‌های انتظامی، موتورسیکلت متهم متوقف و وی در یک عملیات منسجم و پلیسی دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از متهم یک قبضه سلاح سرد که از آن برای زورگیری استفاده می‌کرد کشف شد.
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: متهم ۳۶ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و ۱۰ فقره سرقت مشابه معترف و اظهار داشت پس از سرقت و زورگیری تلفن همراه اموال مسروقه را به فرد معینی فروخته است.
سرهنگ گودرزی در پایان با اشاره به سوابق متهم در امر سرقت خاطرنشان کرد: در این رابطه ۵ شاکی شناسایی و شناسایی مالخر اموال مسروقه در دستور کار پلیس قرار دارد.
دستگیری ۲ جاعل و کلاهبردارحرفه‌ای
-رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری ۲ جاعل و کلاهبردار حرفه‌ای که با پخش چک و تراول جعلی ۴۵ میلیارد ریال پول‌شویی و کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.
سرهنگ محمد گودرزی رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: در پی دریافت خبر مبنی بر کلاهبرداری از طریق خرید در سایت‌های اینترنتی و ارائه چک جعلی در محله یوسف آباد تهران رسیدگی به موضوع و دستگیری متهم یا متهمان را تیمی از مأموران کلانتری ۱۲۵ این محل بر عهده گرفتند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.
وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی به دست آوردند متهمان اقدام به پخش چک‌های جعلی کرده و بدین ترتیب از کاربران فضای مجازی و مال باختگان کلاهبرداری می‌کنند افزود: در یک عملیات منسجم پلیسی سرحالی که متهمان در حال خرید یک دستگاه تلفن همراه با چک جعلی بودند، دستگیر شدند.
این مقام انتظامی افزود: پس از اخذ مجوزهای قضائی و بازدید از مخفیگاه متهمان، تعداد زیادی چک، اسکناس و مدارک هویتی جعلی کشف شد.
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: متهمان ۵۷ و ۵۹ ساله در تحقیقات ابتدایی به بزه انتسابی و کلاهبرداری از شهروندان با ارائه چک و اسکناس جعلی اعتراف کردند.
سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه متهمان به جعل تراول و کلاهبرداری و پول‌شویی اعتراف کرده‌اند، خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش اموال کشف شده را بیش از ۴۵ میلیارد ریال اعلام کردند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.
دستگیری شرور مواد فروش در شرق پایتخت
جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از دستگیری شروری در شرق تهران با ۱۶ کیلوگرم مواد روان‌گردان خبر داد و گفت: متهم مخفیگاهش را که پاتوقش افراد مشکوک کرده بود.
سرهنگ حسین باباپور جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت گفت: در پی ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از سوداگران مرگ در شرق تهران پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از مأموران پایگاه یازدهم این پلیس رسیدگی به موضوع را برعهده گرفتند.
وی افزود: در تحقیقات انجام شده از سوی مأموران مشخص شد متهم که از اراذل و اوباش سابقه دار تهران است، در منزل مسکونی در محدوده نظام آباد تهران به توزیع شیشه و هروئین در بین معتادان می‌پردازد و تعدادی افراد مشکوک به این محل در تردد هستند که این رفتار متهم باعث سلب آسایش برای ساکنین و اخلال در نظم عمومی و نارضایتی برای همسایگان را فراهم کرده است.
جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران اعلام کرد: با پیگیری‌های محلی و تحقیقات گسترده و اطلاعات مفیدی که مأموران پلیس در بررسی‌های میدانی به دست آوردند سرانجام مخفیگاه متهم شناسایی و نتیجه بررسی‌های پلیس به مرجع قضائی منعکس شد.
این مقام انتظامی به دستگیری متهم در مخفیگاهش اشاره کرد و افزود: تیم عملیات پایگاه یازدهم این پلیس در بازرسی از مخفیگاه متهم ۱۶ کیلوگرم انواع روان‌گردان کشف شد.
باباپور در پایان با بیان اینکه پلیس و دستگاه قضائی مصمم است با کسانی که به نظم و آرامش عمومی شهروندان خدشه وارد می‌کنند و باعث ایجاد رعب و وحشت می‌شوند برابر قانون به شدت برخورد کند تاکید کرد: پلیس در این مسیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=42497

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.