• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

از افطار تا سحر چی بخوریم/ خوراکی های چرب را حذف کنید

  • 04 فروردین 1403 - 7:01
از افطار تا سحر چی بخوریم/ خوراکی های چرب را حذف کنید

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد اسماعیل زاده، با اشاره به برخی نکات به منظور داشتن یک الگوی غذایی مناسب در ماه رمضان، گفت: از مصرف غذاهای پرچرب و سرخ شده خودداری شود، از مصرف مقادیر زیاد زولبیا، بامیه، حلوا، حلواشکری، نوشابه‌های شیرین، شربت‌های شیرین و در حجم زیاد خودداری شود.

وی افزود: حتماً از انواع میوه‌های فصل و سبزیجات تازه به هنگام سحری و یا پس از افطار استفاده شود. از مصرف سس مایونز، خامه، سوسیس و کالباس در وعده سحری یا افطار خودداری شود، چراکه زمینه بروز ناراحتی‌های گوارشی مانند سوزش سر معده برگشت غذا از معده به مری (ترش کردن) را فراهم می‌کند. مصرف انواع خوراک های سبزیجات، خوراک حبوبات توصیه می‌شود.

اسماعیل زاده ادامه داد: مصرف آب لیمو ترش تازه در وعده سحری به منظور پیشگیری از بروز تشنگی در ساعات روزه داری توصیه می‌شود؛ از مصرف نمک اضافی در خوراک‌ها و از غذاهای شور و پرنمک و غذاهای کنسرو شده پرهیز شود، چراکه علاوه بر مضرات و صدمات بر سیستم قلب و عروق، سبب تشدید تشنگی در ساعات روزه داری می‌شود. حتماً از نان‌های سبوس دار به جای نان‌های سفید بدون سبوس استفاده شود.

وی افزود: همچنین از مصرف کیک‌های چرب، شیرینی خامه‌ای، پیراشکی، نان‌های روغنی، تنقلات چرب و شور مانند چیپس پرهیز شود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تاکید کرد: روزه گرفتن می‌تواند برای بسیاری از افراد گامی به سوی یک سبک زندگی سالم‌تر و متعادل‌تر باشد. اما هر فردی که دارای یک بیماری مانند بیماری قلبی، فشارخون بالا یا دیابت است، یا زنان باردار و شیرده باید قبل از روزه گرفتن به با پزشک خود مشورت کنند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=54727

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.