• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر تا تیرماه

  • 23 اردیبهشت 1402 - 13:53
اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر تا تیرماه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و معاون وزیر کشور ضمن بازدید از روند اجرایی پروژه‌های اولویت‌دار زیربنایی استان گیلان به توضیح میزان پیشرفت راه‌آهن رشت- کاسپین پرداخت و اظهار کرد: اولین پروژه‌ای که در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد، راه آهن رشت به کاسپین است که بخشی اصلی باقی‌مانده از کریدور ریلی شمال به جنوب محسوب می‌شود.
خادمی خاطر نشان کرد: هدف اصلی کریدور ریلی شمال به جنوب اتصال خلیج فارس از طریق ریل به دریای خزر است که با افتتاح راه‌آهن رشت- آستارا این هدف محقق خواهد شد.
وی با بیان اینکه عملیات راه‌آهن رشت- کاسپین با پیشرفت قابل توجهی در حال اجراست، افزود: این خط آهن ۳۷ کیلومتری از شالیزارها و مسیرهای لجنی عبور می‌کند که همین موضوع عملیات احداث را دشوار کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی راه‌آهن رشت- کاسپین را رو به اتمام دانست و گفت: عملیات زیرسازی این پروژه حداکثر تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد و بلافاصه پس از آن به بهره‌برداری خواهد رسید.
اتصال ریلی روسیه به بندرعباس از طریق راه‌آهن رشت- کاسپین
خادمی اظهار کرد: با بهره‌برداری از راه‌آهن رشت- کاسپین، مسیر ریلی به کاسپین و دریای خزر خواهد رسید و امکان تردد ریلی از کشور روسیه به ایران و از طریق آن به جنوب و بندرعباس فراهم می‌شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در ادامه دومین پروژه‌ای که در استان گیلان در اولویت بهره‌برداری قرار دارد، آزادراه منجیل- رودبار اعلام کرد.
آزادراه منجیل- رودبار تا آبان ماه زیر بار ترافیک می‌رود
وی ضمن بازدید از آزادراه منجیل- رودبار با بیان اینکه این مسیر منجیل بخشی از آزادراه رشت به قزوین است، افزود: این آزادراه به طول ۸.۵ کیلومتر در حال احداث است که ۸۵ درصد از این مسیر شامل پل و تونل می‌شود، بنابراین این پروژه، یک سازه بسیار سنگین بتنی است و عملیات اجرایی آن از حدود ۸۶ درصد پیشرفت برخوردار است.
خادمی ابراز امیدواری کرد حداکثر تا آبان ماه ۱۴۰۲ این پروژه برای عبور مردم آماده شود.
وی افزود: با احداث این آزادراه، از حجم بالای ترافیک آزادراه رشت به قزوین کاسته خواهد شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=41874

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.