• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

تورم آلمان به بالاترین نرخ ۱۳ ساله رسید

  • 11 شهریور 1400 - 2:37
تورم آلمان به بالاترین نرخ ۱۳ ساله رسید

به گزارش مهر به نقل از رویترز، تورم سالانه آلمان در ماه آگوست شتاب گرفت و به بالاترین سطح در ۱۳ سال اخیر رسید. این وضعیت باعث شد تا شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان بزرگترین اقتصاد اروپا در طی روند ریکاوری اقتصادی این کشور تحت فشار زیادی قرار بگیرند.

داده‌های اداره آمار فدرال نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده آلمانی طبق همسان‌سازی انجام شده برای مقایسه با اتحادیه اروپا، در ماه آگوست ۳.۴ درصد رشد کرده است. این در حالی است که نرخ تورم قیمت‌های مصرف‌کننده در ماه جولای ۳.۱ درصد بود.

نرخ تورم ماه آگوست دقیقاً با پیش‌بینی اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز برابر بود. این نرخ تورم قبلاً فقط در جولای ۲۰۰۸ دیده شده بود. در آن ماه هم نرخ تورم به ۳.۴ درصد رسیده بود.

شاخص ملی تورم (سی‌پی‌آی) در این ماه به ۳.۹ درصد رسید که این بالاترین سطح از دسامبر ۱۹۹۳ تا کنون است. در آن سال به دنبال یکی شدن آلمان غربی و شرقی اقتصاد در حال شکوفایی بود.

تحلیل‌گر کامرزبانک، رالف سولوین، می‌گوید: این به علت بالا رفتن قیمت‌های انرژی و مواد غذایی است در حالی که شاخص تورم اصلی (بدون در نظر گرفتن قیمت‌های پرنوسان مواد غذایی و انرژی) حتی در این ماه از ۲.۹ درصد به ۲.۸ درصد افت کرد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=4199

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.