• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

نماینده پارلمان عراق درباره تداوم حضور نظامی آمریکا هشدار داد

  • 10 شهریور 1400 - 8:37
نماینده پارلمان عراق درباره تداوم حضور نظامی آمریکا هشدار داد

به گزارش مهر به نقل از بغداد الیوم، «عدی حاتم» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق درباره صدور مجوز برای گروهی از نظامیان آمریکایی جهت تداوم حضور در خاک عراق هشدار داد.

بر اساس این گزارش، این نماینده پارلمان عراق هشدار داد که تداوم حضور نظامی ایالات متحده آمریکا در خاک کشورش به بهانه ارائه آموزش‌های نظامی تبعات و پیامدهای خطرناکی به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: آمریکایی‌ها ملزم هستند که تمامی نیروهای نظامی خود در پایگاه‌های مختلف را به کشورشان بازگردانند. افزایش فعالیت‌های نظامی آمریکا در عراق در سایه مخالفت‌های گسترده، نگران‌کننده است.

روز گذشته، «حامد الموسوی» نماینده پارلمان عراق در سخنانی تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا تلاش می‌کند تا به با به کارگیری عناصر گروه تروریستی داعش عراق را با هرج و مرج مواجه کند.

بر اساس این گزارش، وی گفت: قابل پیش بینی است که واشنگن از ابزار داعش به عنوان اهرمی برای اعمال فشار به دولت عراق استفاده کند تا اینکه دولت مجبور شود مصوبه اخراج نیروهای آمریکایی از کشور را اجرا نکند.

این نماینده پارلمان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در حال حاضر ۳۵ هزار نفر از خانواده‌های تروریست‌ها در اردوگاه الهول واقع در سوریه حضور دارند که اهرم فشار آمریکا به حساب می آیند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=4096

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.