• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

عبدالسلام: نگرانی ریاض از شکل‌گیری «یمنِ قوی و مستقل»، منطقی نیست

  • 29 آبان 1401 - 12:54
عبدالسلام: نگرانی ریاض از شکل‌گیری «یمنِ قوی و مستقل»، منطقی نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه المسیره، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن در اظهاراتی تاکید کرد: نگرانی‌های عربستان سعودی از شکل گیری یمن قوی و مستقل، منطقی نیست و هیچ کسی نمی‌تواند به ریاض درباره رهایی از این نگرانی تضمین دهد.
وی در ادامه افزود: مخالفت سعودی‌ها با شکل گیری یمن قوی و مستقل به این معناست که یمن همچنان در معرض تجاوزات قرار داشته باشد و این حملات متوقف نشود.
محمد عبدالسلام درباره آتش بس در یمن نیز گفت: پایان آتش بس در نتیجه پایان توافقات قبلی حاصل شد که تحت نظارت سازمان ملل متحد منعقد شده بود. عدم تمدید آتش‎بس در حالی صورت گرفت که سازمان ملل بر گزینه‌های خود تاکید می‌کرد و نمی‌خواست پرداخت حقوق کارکنان که یک نیاز اساسی بود را به رسمیت بشناسد.
وی با اشاره به شروط صنعا، تصریح کرد: توپ هم اکنون در زمین رژیم سعودی است، زیرا روابط صنعا و ریاض در درجه اول به رفتار رژیم سعودی و نحوه برخورد آنها مرتبط است.
وی ادامه داد: صنعا در حال دفاع از کشورش است و این واضح است. در طرف مقابل، ریاض رهبری یک ائتلاف بین المللی را بر عهده دارد و در کریدورهای بین المللی برای ادامه محاصره یمن و ادامه فشار دیپلماتیک با حمایت آمریکا و انگلیس تلاش می‌کند، که این مصداق کامل یک تجاوز است.
عبدالسلام در خصوص تفاهمات متقابل و رایزنی‌های اخیر در زمینه حل بحران یمن، نیز توضیح داد: اینکه دیدارهایی بین طرفین برای اهداف بشردوستانه یا سیاسی صورت می‌گیرد، امری طبیعی است.
وی افزود: یمنی‌ها از این جهت‌گیری‎ها حمایت می‌کنند و مهم‌تر از همه این است که تمایل به بحث در مورد همه جنبه‌های بشردوستانه از جمله بازگشایی فرودگاه‌ها و بنادر، رفع محدودیت‌های کالاها، و رفع محاصره ناعادلانه وجود داشته باشد، نه فقط پرونده زندانیان مورد بحث قرار گیرد.
رئیس هیأت مذاکره کننده یمنی با توجه به تغییرات در عرصه بین المللی و منطقه‌ای و ارتباط آن با پرونده یمن تاکید کرد که علیرغم تحرکات اخیر، ما معتقدیم که تحول قابل توجهی را شاهد نخواهیم بود زیرا زاویه‌ای که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و متأسفانه سعودی‌ها و اماراتی‌ها از آن به پرونده یمن نگاه می‌کنند، بسیار از دیدگاه مشترک بین طرفین که در آن منافع همه طرف‌ها حاصل می‌شود، دور است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تنها راه این است که طرف سعودی متوجه شود، جنگ و تجاوز به یمن دیگر نه به نفع رژیم سعودی است، نه به نفع روابط آینده دو کشور و نه آینده دو ملت و منافع دو کشور در تفاهم، همزیستی، گفتگو و رفع مشکلات است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=34142

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.