• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

تفاهم‌نامه لایروبی و ترمیم ۲ بندر صیادی ماهشهر منعقد شد

  • 24 فروردین 1401 - 1:15
تفاهم‌نامه لایروبی و ترمیم ۲ بندر صیادی ماهشهر منعقد شد

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز سه‌شنبه تفاهم نامه عملیات لایروبی، ترمیم و بازسازی بنادر صیادی خور سمایلی و بندر امام خمینی (ره) با حضور مدیر کل شیلات استان، فرماندار شهرستان بندر ماهشهر و مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی پتروشیمی برگزار شد.

فتح الله ابوعلی، مدیر کل شیلات خوزستان در این نشست با اشاره به توانمندی‌های شیلاتی شهرستان بندر ماهشهر بر ضرورت اجرای طرح‌های آبزی پروری و صیادی این شهرستان تاکید کرد.

مدیر کل شیلات خوزستان افزود: پروژه ۱۲ هزار هکتاری پرورش ماهیان دریایی در شهرستان ماهشهر و طرح‌های پرورش ماهی در قفس در خوریات جزو ظرفیت‌های مهم شیلاتی شهرستان ماهشهر است که امید می‌رود با هماهنگی و حمایت مسئولان محلی و استانی به زودی اجرایی شوند.

ابوعلی با تاکید بر اینکه حفظ ذخایر ارزشمند آبزیان برای نسل‌های آینده و اشتغال پایدار صیادان اهمیت دارد، خواستار حمایت از طرح‌های بازسازی ذخایر دریایی با ساخت زیستگاه‌های مصنوعی و تقویت مراکز تکثیر ماهیان دریایی شد.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود صنایع بزرگ پتروشیمی در منطقه و در صورت مساعدت و تأمین اعتبار این صنایع با اجرای طرح‌های آبزی پروری و صید و صیادی، رونق تولید و اشتغال در شهرستان فراهم می‌شود.

فریدون بندری، فرماندار شهرستان بندر ماهشهر در این نشست اظهار کرد: در آینده نزدیک شاهد عملیاتی شدن لایروبی و بهسازی بنادر صیادی خور سمایلی و بندر امام خمینی (ره) خواهیم بود که یکی از خواسته‌ها و نیازهای دیرین شهرستان بوده است.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل لایروبی، ترمیم و بازسازی بنادر صیادی خور سمایلی و بندر امام خمینی (ره) و همچنین مرمت، تعمیر و نگهداری شبکه برق رسانی این دو بندر صیادی بوده که با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات شورای راهبردی شهرستان به اجرایی خواهد شد.

وی گفت: یکی از مواهب الهی در بندرماهشهر وجود ظرفیت‌های متنوع شیلاتی و قرار گرفتن در کرانه‌های خلیج فارس بوده که در کنار آن حضور صنایع پتروشیمی بر ارزش این مواهب افزوده و این امر وظیفه ما را در استفاده بهینه از این منابع را که ارزش افزوده فراوانی نصیب منطقه و کشور می‌کند، دوچندان می‌کند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=19870

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.