• امروز : دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳

یک اتفاق خوب و دو نگرانی برای پرسپولیس/چهار عامل مهم برای قهرمانی

  • 10 تیر 1403 - 11:41
یک اتفاق خوب و دو نگرانی برای پرسپولیس/چهار عامل مهم برای قهرمانی

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس در شرایطی عنوان قهرمانی لیگ بیست و سوم را به خود اختصاص داد که در طول فصل از دو سرمربی استفاده کرد و وضعیت متفاوتی را تجربه کرد. با این حال این تیم برای فصل آینده با چالش های جدیدی مواجه شده است.
عارف محمدوند بازیکن سابق سرخپوشان که در دهه ۸۰ به عنوان هافبک میانی چند سالی برای این تیم بازی کرد و در حال حاضر در فوتبال ترکیه مشغول فعالیت است در گفت و گو با خبرنگار مهر به تحلیل وضعیت پرسپولیس پرداخت. استعدادیاب باشگاه کاراگومروک، سرمربی و مدیر فنی وفا اسپور ترکیه، سرمربی تیم های پایه اصلان اسپور ترکیه، مدیر فنی مدارس فوتبال گالاتاسرای ترکیه و مالک و مدیر فنی آکادمی ای اف اسپور ترکیه از جمله مسئولیت هایی است که هافبک پیشین سرخپوشان در ترکیه دارد.
دست گل محمدی بسته بود
بازیکن سابق فوتبال ایران در ابتدای ارزیابی خود از شرایط فصل گذشته پرسپولیس گفت: سرخپوشان فصل را خوب شروع نکردند و در برخی پست ها بازیکنانی که مد نظر سرمربی تیم بود را جذب نکردند. به همین خاطر دست گل محمدی بسته بود و در نهایت باعث شد وی در نیم فصل تیم را ترک کند. البته برخی مسایل دیگر هم در جدایی او تاثیرگذار بود که نمی خواهم به آن بپردازم.

عملکرد مربیان قبلی اوسمار را ساخته بود
عارف محمدوند در مورد عملکرد اوسمار در پرسپولیس گفت: این مربی جزیی از فضای فکری بود که پرسپولیس را قهرمان کرد و از برانکو شروع شد و به یحیی گل‌محمدی ختم شد. سرمربیان قبلی این نگاه قهرمانی را به پرسپولیس داده بودند که این تیم همیشه برای قهرمانی می جنگد اما بعد از برانکو این اصلی ترین دغدغه تیم بود و همه با این نگاه کار را جلو می بردند.
افت تیم با چند بازیکن جبران شد
وی ادامه داد: بعد از تغییری که ایجاد شد تیم افت کرد اما با تزریق چند بازیکن کمبودها برطرف شد و نقاط ضعف پوشش داده شد و با نگرشی که از قبل وجود داشت، تیم به سمت قهرمانی پیش رفت. اتفاقی که برعکس آن در استقلال رخ داد و اجازه نداد این تیم قهرمان شود، در پرسپولیس به بهتری شکل ممکن رخ داد و همه ارکان باشگاه در کنار بازیکنان و کادر فنی بودند و با یکدلی و هماهنگی برای قهرمانی جنگیدند.
چهار عاملی که در قهرمانی نقش داشت
هافبک سابق سرخپوشان با بیان این که پرسپولیس برای رسیدن به قهرمانی چهار عامل مهم و تاثیرگذار در یک باشگاه را داشت خاطرنشان کرد: هر باشگاه چهار بخش اصلی دارد که باید در هر بخش قدرتمند ظاهر شود. اول بحث مدیریت باشگاه است، بعد کادر فنی که دومین عنصر است و بازیکنان که یکی از عناصر مهم هستند و چهارمین عامل هم پیشکسوتان و طرفداران هستند. اگر بین این چهار بخش هماهنگی و همکاری خوبی صورت بگیرد و همه درست عمل کنند تیم به موفقیت می رسد. اتفاقی که در پرسپولیس افتاد اما در استقلال رخ نداد.

درآمدزایی مهمترین اتفاق در فوتبال است
وی با ابراز امیدواری از این که پرسپولیس بتواند این روند را ادامه دهد، به واگذاری تیم های دولتی به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: یکی از معضل هایی که در سال های اخیر فوتبال ایران با آن دست به گریبان بوده، واگذاری تیم های دولتی به بخش خصوصی است که اتفاقات خوبی پیرامون آن رخ نداده است. مهمترین موضوع درآمدزایی در فوتبال است که متاسفانه در فوتبال ایران این زمینه فراهم نیست و تیم ها نمی توانند از این رشته درآمدزایی کنند.
باید از ترکیه الگو گرفت
بازیکن سابق فوتبال ایران که چند سالی است در ترکیه مشغول فعالیت در باشگاه های مختلف است با اشاره به روندی که در این کشور صورت گرفته است گفت: درآمدزایی که در فوتبال ترکیه صورت می گیرد از خیلی بخش های اقتصادی بیشتر است. وقتی شرایطی فراهم باشد که فوتبال از پخش تلویزیونی درآمد داشته باشیم، اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد. فوتبال درآمدزاست و نیاز به سرمایه دولتی ندارد. سرمایه گذار وقتی می آید هر چقدر نتیجه بهتری بگیرد درآمد بیشتری خواهد داشت به همین خاطر دنبال بهترین ها و شایسته ترین ها می روند تا بهتر نتیجه بگیرند. اما وقتی فوتبال دولتی باشد و نتیجه برایشان مهم نباشد فوتبال افت خواهد کرد.
موانع درآمدزایی فوتبال برداشته شود
این کارشناس فوتبال ادامه داد: باید فوتبال را به بخش خصوصی بسپارند و درآمدزایی صورت بگیرد. باید قوانینی که مانع از این درآمدزایی است از سر راه برداشته شود. البته خود فدراسیون هم قدرتمند باشد و اجازه درآمدزایی داشته باشد. باید موانعی که در این زمینه وجود دارد برطرف شود تا فوتبال بتواند خودش درآمدزا باشد.
یک اتفاق خوب و دو نگرانی برای پرسپولیس
هافبک سابق پرسپولیس با بیان این که یک اتفاق خوب و دو اتفاق نگران کننده برای این تیم رخ داده است گفت: اتفاق مثبت این است که مدیریت باشگاه تغییر نکرده و این امر می تواند به ثبات در باشگاه کمک کند. اما جابجایی سرمربی و از دست دادن چند بازیکن می تواند دو اتفاق نگران کننده باشد که وضعیت تیم را متزلزل خواهد کرد. امیدوارم سایر بازیکنان حفظ شوند تا آسیبی به تیم وارد نشود چرا که پرسپولیس فصل سختی را پیش رو دارد.

بهترین اتفاق کمترین جابجایی است
محمدوند با اشاره به احتمال جدایی چند بازیکن از پرسپولیس گفت: اگر تعداد بازیکنانی که از تیم جدا می شوند زیاد باشد برای هماهنگی نفرات جدید با هم و با تفکرات سرمربی جدید نیاز به زمان است که همین امر مشکلاتی را در نتیجه گیری به وجود خواهد آورد. البته حضور بازیکنان خارجی باکیفیت می تواند بخشی از این مشکلات را برطرف کند.
هواداران پرسپولیس بی نظیر هستند
هافبک سابق پرسپولیس با بیان این که هواداران این تیم در یک ددهه اخیر بی نظیر بودند و کمک زیادی به موفقیت های تیم داشته اند گفت: چه زمانی که من حضور داشتم و چه در سال های اخیر، هواداران همیشه در بهترین و بدترین شرایط کنار تیم بودند و اجازه ندادند بازیکنان و کادر فنی احساس تنهایی کنند. در قهرمانی های اخیر بدون شک هواداران بیشترین سهم را داشتند و امیدوارم مدیریت و کادرفنی و بازیکنان شرایط را برای بیشتر لذت بردن هواداران فراهم کنند. ضمن این که پیشکسوتان هم حمایت بسیار خوبی از تیم داشتند که باید از آنها که مظلوم واقع شده اند و مورد حمایت هم قرار نمی گیرند، تشکر کرد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=60419

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.