• امروز : دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳

مسئولان ورزش درکی از تنیس ندارند/ منتقدان حسادت را کنار بگذارند

  • 09 تیر 1403 - 12:00
مسئولان ورزش درکی از تنیس ندارند/ منتقدان حسادت را کنار بگذارند

سینا مقیمی، عضو تیم ملی تنیس در گفت وگو با خبرنگار مهر، درخصوص هشتمی تیم ایران در رقابت‌های دیویس کاپ اظهار کرد: ابتدا خسته نباشید می‌گویم به کادر فنی قبلی تیم؛ ولی به نظرم کادری که این دوره کنار تیم حضور داشت بسیار کادر بهتری بود. تیم همدل و با انگیزه بود. بشخصه از کادر فنی جدید خیلی راضی هستم. در کنار این اما از انتقادهایی بی موردی که به تیم می شود که بسیار دلخور هستم و گله دارم.
وی افزود: متاسفانه افرادی امروز از تیم ملی تنیس انتقاد می کنند که اصلا در جریان هیچ چیز نیستند این درحال است که یک طرفدار ساده تنیس هم می داند رقابت های دسته سه دیویس کاپ امسال با سال گذشته تفاوت اساسی داشت. این دوره هم تعداد تیم ها افزایش پیدا کرده بود و هم برخی تیم ها با بازیکن‌هایی شرکت کرده بودند که رنکینگ جهانی شان خیلی بهتر و برتر از ما بود. کاش این دوستان یک سرچ ساده داشته باشند تا متوجه این وضعیت شوند. بیشتر انتقادهایی که امروز به تمی ملی تنیس می شود ناجوانمردانه است.
تنیسور تیم ملی در ادامه گفت: در گروه مقابل ما تیم عربستان بود که در آن گروه ویتنام، اندونزی و مالزی بازیکن اول شان غایب بود و به راحتی عربستان موفق شد از بین آنها صعود کند. در گروه مقابل که ما بودیم تیم سوریه و تایلند به تنهایی رقیب جدی برای ما بودند و متاسفانه باخت اولمان مقابل اردن هم فشار را روی ما مضاعف کرد. البته که ما حفظ جایگاه در دسته سه هدفمان بود و به آنهم رسیدیم ولی در مجموع انتظار داریم منتقدین همه این شرایط را در نظر بگیرند و بعد آنالیز کنند.
مقیمی با اشاره به ادامه همکاری فدراسیون تنیس با کادر فنی فعلی تیم عنوان کرد: امید سوری و تونی در حال حاضر کادر فنی تیم را تشکیل می دهند. من سالها در تیم ملی بودم و دیدم که تقریبا همه بازیکنان حال حاضر تیم از این کادر راضی هستند. نسل قدیمی کمی کم لطفی دارد ولی اگر آنها حسادت را کنار بگذارند و به تیم کمک کنند با حضور همین مربی‌ها تا سه سال آینده قطعا اتفاق‌های خوبی برای تنیس ایران رخ خواهد داد.
وی در واکنش به صحبت‌های مطرح شده از سوی معاون وزیر ورزش و دبیر کمیته ملی المپیک مبنی مدال آوری تنیس در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ گفت: من در بازی‌های آسیایی هانگژو حضور داشتم اینطور بگویم که با مقایسه شرایط اگر تنیس ایران یکبار قهرمان آسیا شود این قهرمانی برابری می‌کند با پنج‌بار قهرمانی کشتی ایران در جهان؛ وقتی مسئولان درکی از تنیس و وضعیت این رشته در ایران ندارند مشخص است که چنین صحبت‌هایی هم بیان کنند.
عضو تیم ملی تنیس در ادامه گفت: مسئولان اگر دوست دارند تنیس ایران در آسیا مدال بیاورد باید حمایت کنند. تیم ملی ما در سال به ندرت اعزام می‌شود؛ در همین ایران تا دو سال پیش ما یک مسابقه بین المللی هم نداشتیم در حالی که در همین بازیهای آسیایی هانگژو حریف چینی که قهرمان شد رنک ۵ جهان را دارد و علاوه بر آن در کشور چین سالیانه حداقل ۱۰۰ رویداد بین المللی برگزار می شود. شرایط ما دقیقا چه شباهتی به رقبا دارد؟ تقریبا هیچ. معتقدم مسئولان حمایت کنند بعد انتظار مدال داشته باشند قطعا در این صورت شاهد درخشش تنیس در میادین بین المللی خواهیم بود.
مقیمی در پایان درخصوص حضور بازیکن های دورگه در تیم ملی گفت: قطعا حضورشان کمک کننده خواهد بود. رقابت در این صورت در تیم ملی بیشتر می شود. البته نمی دانم دقیقا چه افرادی قرار است اضافه شوند ولی در مجموع می تواند اتفاق مثبتی باشد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=60355

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.