• امروز : شنبه - ۹ تیر - ۱۴۰۳

اولمرت: نتانیاهو به دنبال تخریب روابط واشنگتن – تل‌آویو است

  • 06 تیر 1403 - 12:04
اولمرت: نتانیاهو به دنبال تخریب روابط واشنگتن – تل‌آویو است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، ایهود اولمرد نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی گفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی این رژیم به دنبال تخریب تل‌آویو است و باید فوراً برکنار شود.
وی نتانیاهو را به سستی در پرونده اسرای صهیونیست در غزه متهم کرده و گفت که اقتصاد سرزمین‌های اشغالی فروپاشیده و خدمات عمومی از بین رفته و بسیاری از مناطق کاملاً تخلیه شده و کابینه هیچ طرحی در این زمینه‌ها ندارد.
وی ادامه دارد که نتانیاهو به صورت عمدی و برنامه‌ریزی شده به دنبال از بین بردن ائتلاف سیاسی امنیتی و نظامی بین تل‌آویو و واشنگتن است.
اولمرت تصریح کرد که انتقاد نتانیاهو از رئیس جمهور آمریکا نمونه‌ای از اقدامات نادرست وی و نادیده گرفتن نیازمندی‌های اساسی تل‌آویو بوده و نشان می‌دهد وی عمدا به دنبال جلوگیری از پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.
یائیر لاپید رئیس اپوزیسیون سرزمین‌های اشغالی نیز با انتقاد از نخست وزیر این رژیم تاکید کرد که وی هیچ دستاوردی غیر از شکست در روز ۷ اکتبر نداشته است.
از سوی دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش می‌دهند، نیروی هوایی امکان ارائه کمک‌های هوایی به تمام یگان‌های مبارزاتی را ندارد.
این گزارش صهیونیستی تاکید کرد که عملیات نظامی موازی در شمال و نوار غزه می‌تواند چالش‌های پیچیده‌ای را برای تمامی سرویس‌های امنیتی و نظامی ایجاد کند.
بر اساس این گزارش اگر جنگ در لبنان گسترش پیدا کند، چالش‌های بی‌سابقه و پیچیده‌ای در ارتش و جامعه صهیونیستی و روابط خارجی و اقتصاد این رژیم ایجاد خواهد شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=60232

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.