• امروز : جمعه - ۱ تیر - ۱۴۰۳

آغاز به کار پنجمین دوره آموزشی«زندگی و بالندگی»

  • 25 خرداد 1403 - 0:03
آغاز به کار پنجمین دوره آموزشی«زندگی و بالندگی»

به گزارش خبرگزاری مهر، این دوره آموزشی ۲۳ خرداد، با حضور ۶۰ نفر از معاونین پرورشی، مشاورین بانوان و رئیس انجمن اولیا و مربیان ادارات کل کشور با مشارکت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش در محل تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی برگزار شد.
مشاور و دستیار مردمی سازی معاون ریاست جمهور در امور زنان و خانواده در ابتدای این مراسم به ارائه گزارشی از این دوره‌ها پرداخت و عنوان کرد: بنا به ضرورت ارائه آگاهی‌ها و مهارت‌هایی برای والدین در تربیت زیست عفیفانه فرزندان، از دو سال گذشته طرح در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری کلید خورد.
دکتر فاطمه سادات کتابچی تصریح کرد: تا کنون ۴ دوره از این طرح «ارتقا مهارت‌های یادگیری یاددهی زندگی و بالندگی والدین فرزندان دانش‌آموز» با هدف ورود دستگاه‌های مختلف به بحث زیست عفیفانه با رویکردی معرفتی و نو، برگزار شد.
وی افزود: با توجه به اینکه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری یک دستگاه ستادی است نه اجرایی، اجرای این طرح بر عهده بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی قرار گرفت که خوشبختانه این مرکز در بخش محتوا و اجرا بسیار قوی عمل کرده است.
کتابچی ادامه داد: به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تیم اجرایی ۳۰ نفره متشکل از اندیشمندانی از دانشگاه‌های تهران و مشهد تشکیل شد و در همین راستا نقشه عملیاتی بر اساس نیازسنجی چند وجهی طراحی و اجرا شد و پژوهشگران و استادان دانشگاه فردوسی مشهد و محققان بنیاد پژوهش‌های اسلامی دست به دست هم دادند تا یک نیاز سنجی چند وجهی ارائه دهند.
مشاور و دستیار مردمی سازی معاون ریاست جمهور در امور زنان و خانواده، ادامه داد: پس از برگزاری جلسات علمی و تخصصی، ۳۰ درس‌نامه با محوریت مهارت‌های والدین در بالندگی فرزندان تدوین شد. عشق بی پایان والدین به فرزندان و جهت دهی این عشق به سمت بالندگی و سلامت آنان، ریشه درونی این بالندگی و سلامت، توانایی‌های درونی شگفت انگیز فرزندان، استفاده از توانمندی در سلامت و بالندگی، عفت و خود مراقبتی و… برخی از موضوعات این درسنامه‌هاست.
کتابچی مخاطب این دوره‌ها را والدین دانش‌آموزان ذکر کرد و افزود: به منظور بهره‌مندی هر چه بیشتر این مخاطبان، علاوه بر برگزاری دوره‌ها به صورت حضوری، شرایطی را فراهم آوردیم تا والدین از طریق سایت «زندگی و بالندگی» از آموزه‌های این دوره‌ها بهره‌مند شوند.
وی بیان کرد: در این سایت، مخاطبان به صورت مستقیم آموزش‌های لازم را می‌بینند و با مزیت‌های این دوره، دسترسی سریع و برخط به اطلاعات، ارائه گام به گام محتوای آموزشی، محتوای هدفمند به پدران و مادران و… آشنا می‌شوند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=59575

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.