• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

۱۲ کار پرتقاضا برای مهاجرت کاری به کانادا

  • 25 اردیبهشت 1401 - 10:11
۱۲ کار پرتقاضا برای مهاجرت کاری به کانادا

با نگاهی به آمار مهاجرت کاری به این کشور، می‌بینیم که فرصت‌های شغلی کانادا در حال افزایش است. البته برخی مشاغل نسبت به بقیه رشد بیشتری داشته و در نتیجه تقاضا برای جذب نیروی کار در این شاخه‌ها بیشتر است.
برخی موارد از جمله همه‌گیری بیماری کرونا، روی بازار کار کانادا طی دو سال اخیر تأثیر بسزایی داشتند. به عنوان مثال، مشاغل مرتبط با تجارت الکترونیک، فناوری اطلاعات و مراقبت‌های درمانی، بیشتر از هر زمان دیگری مورد تقاضا هستند. مشاغل مورد نیاز کانادا تنها به این موارد محدود نمی‌شود. در ادامه این مطلب با لیست مشاغل پرتقاضا در کانادا آشنا شده و اطلاعات بیشتری درباره آن‌ها کسب می‌کنیم. چنانچه شما نیز قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

مشاغل پرتقاضا برای مهاجرت کاری به کانادا

هر شغل و تخصصی که داشته باشید، کانادا یکی از بهترین کشورها برای کار است. با توجه به نیاز گسترده این کشور به نیروی کار، احتمال پیدا کردن کار در این کشور بسیار بالاست. اگر شما هم می‌خواهید برای شروع کار به کانادا بروید، لیست مشاغل پرتقاضای این کشور را در ادامه بررسی کنید. چنانچه حرفه شما هم در کانادا مورد تقاضا است، می‌توانید برای رفتن به این کشور آماده شوید.

۱.توسعه دهنده وب


توسعه دهندگان وب یا “Web Developer” ها متخصص توسعه برنامه (Application) یا برنامه‌نویسی وب هستند. این متخصصان در سازمان‌های مختلف از مشاغل کوچک و متوسط ​​گرفته تا شرکت‌های بزرگ، کار می‌کنند.
با برنامه “Global Talent Stream” که در کانادا اجرا شد، توسعه دهندگان وب شانس محکمی برای دریافت ویزای کار کانادا خواهند داشت. مشاغلی مانند طراحی وب، ادمین وب سایت و متخصصان سئو، با توسعه وب مرتبط هستند.

۲.مدیر منابع انسانی


مدیران منابع انسانی (Human Resources (HR) Managers) مسئول جذب نیروهای کار بااستعداد و مناسب در بازار کار فشرده کانادا هستند. مدیر منابع انسانی امروزه یکی از مشاغل پرتقاضا در کانادا است.

۳.مهندس برق


مهندسان برق، در دنیای اقتصاد مدرن امروزه نقش مهمی را برعهده دارند. مهندسان برق سیستم ها و اجزای الکتریکی را طراحی، بررسی، تعیین، ساخت و آزمایش می‌کنند. همچنین مسئولیت ایمنی کار کردن این سیستم‌های الکترونیکی نیز برعهده این مهندسان است

۴.دامپزشک


عشق به حیوانات خانگی در میان شهروندان کانادایی باعث شده تا اکثر آن‌ها این حیوانات را در خانه خود نگهداری کنند. این روند باعث شده تا این کشور با کمبود دامپزشک مواجه شده و این شغل در کانادا پرتقاضا باشد. دامپزشکان متقاضی کار در کانادا معمولاً باید تحت برنامه‌های نهادهای ایالتی برای اخذ مجوز کار اقدام کنند.

۵.مشاوران مالی


مشاوران مالی نه تنها برای کسب و کارها، بلکه به افراد حقیقی نیز برای نحوه مدیریت پول و درآمد کمک می‌کنند. این شغل امروزه در کانادا بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

۶.داروسازی


داروسازان نیز تحت برنامه‌های ایالتی می‌توانند برای مهاجرت کاری به کانادا اقدام کنند. از جمله شرایط اصلی برای داروسازان، می‌توان به داشتن مدرک داروسازی و قبولی در آزمون “PEBC” اشاره کرد. یک داروساز به طور متوسط در کانادابرای هر ساعت کار، ۴۵ دلار دریافت می‌کند.

۷.جوشکاری


یکی از مزایای شغل جوشکاری در کانادا این است که بدون داشتن هیچ مدرک دانشگاهی، می‌توانید به درآمد خوبی برسید. البته برای شروع کار، باید دروه‌های آموزش حرفه‌ای یا کارآموزی را در این کشور بگذرانید. جوشکاری یکی از ۱۵ شغل برتر مورد تقاضا در سال ۲۰۲۲ است.

۸.کارگر خدماتی


کارگران خدماتی عمومی معمولاً فعالیت‌‌های فیزیکی مانند جابجایی مواد و تجهیزات را انجام می‌دهند. همچنین کارگران ساختمانی، کارکنان کارخانجات و … نیز در این دسته قرار می‌گیرند.

۹.راننده


رانندگی جزو دسته مشاغل خدماتی است که برای مهاجرت کاری به کانادا می‌توانید از طریق آن اقدام کنید. البته این رانندگان معمولاً باید گواهینامه رانندگی وسایل نقلیه تجاری را داشته و راننده کامیون، لیفتراک و به طور کلی رانندگان مسافت طولانی باشند. برای اطلاعات بیشتر درخصوص مهاجرت کاری به کانادا به اینجا مراجعه کنید.

۱۰.مسئول پذیرش یا منشی


مسئولان پذیرش (Receptionist)، معمولاً اولین کسانی هستند که در یک اداره یا سازمان با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنند. این افراد باید مهارت‌های خوبی در خدمات و ارتباط با مشتری داشته باشد که به شکل حرفه‌ای ارتباط کلامی و غیرکلامی را در بر می‌گیرد. این شغل که در دسته مشاغل مرتبط با خدمات مشتری قرار می‌گیرد، مسلتزم مسلط بودن به رایانه است.

۱۱.حسابدار


حسابدار کسی است که دارای تخصص مالی بوده و مسئول نظارت بر بودجه، درآمد و هزینه‌ها است. حسابداری به رشته‌های تخصصی مختلفی شامل حسابرسی، مالیات، حقوق و دستمزد و … تقسیم می‌شود. یک حسابدار در کانادا برای کار باید گواهینامه CPA داشته باشد.


جدول میانگین حقوق و کد NOC مشاغل پرطرفدار کانادا


کد NOC یا طبقه بندی ملی مشاغل (National Occupational Classification)، یک سیستم ملی در کانادا برای توصیف مشاغل مختلف است. اطلاع از کد شغل شما برای هرگونه اقدام جهت مهاجرت کاری به کانادا بسیار اهمیت دارد. چنانچه به اطلاعات بیشتری برای اقدام نیاز دارید،مطالب گفته شده در صفحه “https://parsicanada.com/canada-immigration/” را دنبال کنید.
در جدول زیر، علاوه بر کد NOC مشاغل پرتقاضای کانادا، میزان حقوق میانگین آن‌ها را بررسی می‌کنیم.


جمع بندی

حالا که با شغل های پردرآمد برای مهاجرت کاری به کانادا آشنا شده اید وقت آن رسیده که شغل مورد نظر خود را از تمامی ابعاد از جمله حقوق و مزایا، امنیت شغلی و..بررسی کنید. برای این کار می توانید به وبسایت www.parsicanada.com کنید.
همچنین می‌توانید از طریق درگاهای زیر در ارتباط با امور مهاجرت با مشاورین ما در تماس باشید.
پست الکترونیک: [email protected]
شماره های تماس: ۹۱۰۰۳۵۵۸ (۰۲۱) – ۹۱۰۰۹۷۰۱ (۰۳۱)
آدرس (دفتر تهران) : شهرک غرب، بلوار دریا،خیابان موج، تقاطع توحید ۳، پلاک
آدرس (دفتر اصفهان) : خیابان آزادی، خیابان سعادت آباد، هولدینگ پارس پندار نهاد

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=21806

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.