• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

۹۰۰ میلیون دلار پروژه نفتی در خوزستان کلنگ زنی و افتتاح می‌شود

  • 04 شهریور 1401 - 13:10
۹۰۰ میلیون دلار پروژه نفتی در خوزستان کلنگ زنی و افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محسن خجسته مهر پیش از ظهر امروز جمعه در مراسم رسمی بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های وزارت نفت در خوزستان که با حضور وزیر نفت و مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، اظهار کرد: با درایت وزیر نفت و دولت سیزدهم امروز حدود ۹۰۰ میلیون دلار طرح و پروژه نفتی در خوزستان کلنگ زنی و یا به بهره برداری می‌رسد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه برای توسعه فاز دوم میدان مشترک یاران حدود ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری انجام شده است، افزود: آغاز عملیات اجرایی توسعه میدان مشترک میدان بلال به ارز ۴۴۰ میلیون دلار، طرح افزایش تولید از میدان نرگسی و ۲۳ پروژه عام‌المنفعه از دیگر طرح‌هایی است که امروز اجرایی می‌شوند.
خجسته مهر با یادآوری اینکه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در تولید سال گذشته و امسال حدود ۷۵ درصد از سهم تولید شرکت ملی نفت ایران را به عهده دارد، خبر داد: به زودی آغاز عملیات بهره برداری از میدان مشترک سهراب در غرب کارون خواهیم داشت.
وی گفت: یکی از مأموریت‌های مهم شرکت ملی نفت ایران جمع‌آوری گازهای همراه است که در این زمینه مزایده همه گازهای مشعل منطقه مسجد سلیمان به میزان ۶۵ میلیون فوت مکعب به ارزش ۶۵ میلیون دلار به سه پیمانکار واگذار شده است.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران عنوان کرد: پایان امسال NGL3200 در غرب کارون با ظرفیت جمع‌آوری ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به سرمایه گذاری در مناطق نفت خیز جنوب گفت: طرح‌هایی با سرمایه گذاری حدود ۵.۵ میلیارد دلار در ۱۶ مخزن گازی گروه خامی در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب برنامه‌ریزی شده تا خوراک پتروشیمی‌ها را تأمین کنیم.
خجسته مهر عنوان کرد: مصوب شده تا مجموعه شرکت ملی نفت ایران بتواند از شرکت‌های داخلی سفارش کالای ۵ ساله به ارزش ۴.۶ میلیارد دلار داشته باشد که سهم مناطق نفت خیز جنوب از این مبلغ حدود ۶۰ درصد است.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: به زودی و در هفته آینده چند طرح راهبردی میادین مشترک با حضور وزیر نفت در منطقه عسلویه به بهره برداری خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=28194

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.