• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

۸۰درصد دستگیرشدگان اغتشاشات تحت تأثیر فضای مجازی قرار گرفته بودند

  • 01 آبان 1401 - 12:51
۸۰درصد دستگیرشدگان اغتشاشات تحت تأثیر فضای مجازی قرار گرفته بودند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین درودی صبح یکشنبه در جمع مسؤولان قضائی خراسان رضوی اظهار کرد: در روزهای ابتدایی حوادث اخیر با افرادی مواجه بودیم که تحت تأثیر فضای مجازی و فضای احساسی جامعه قرار گرفتند و از سر ناآگاهی در این اغتشاشات ورود کردند و بر همین اساس با رأفت اسلامی با آنان برخورد شده است.
دادستان عمومی و انقلاب مشهد بیان کرد: از این به بعد که دست دشمنان این نظام در این حوادث برای همه آشکار شده است اما دیگر جای هیچ عذر و بهانه‌ای نخواهد بود و چنانچه فرد یا افرادی بخواهند به هر بهانه‌ای امنیت جامعه را به هم بزنند به شدت با آنان برخورد می‌شود و تا زمان رسیدگی به اتهاماتشان در بازداشت خواهند ماند.
وی گفت: سردستگان (لیدرها) اصلی اغتشاشگر و افرادی که جان و مال مردم را به مخاطره انداختند و میلیاردها تومان خسارت به اموال عمومی و خصوصی زده اند نیز طبق قانون و بخشنامه دادستان کل کشور با قرار بازداشت موقت، تا زمان رسیدگی به پرونده در محاکم صالحه در بازداشت خواهند بود.
درودی تاکید کرد: همکاران قضائی و اداری دادسرای مشهد با انجام کار جهادی و استقرار در سالن کشیک دادسرا در ۲ نوبت صبح و عصر پاسخگوی خانواده‌های متهمان اغتشاشات اخیر بودند.
دادستان عمومی و انقلاب مشهد ادامه داد: مردم از وضعیتی که عده‌ای آشوبگر در شهرها به وجود آورده اند به شدت ناراحت هستند و از دستگاه قضائی انتظار برخورد قاطع و قانونی با این افراد را دارند.
وی گفت: در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد بلافاصله شعب ویژه بازپرسی برای رسیدگی به جرایم متهمان حوادث اخیر تشکیل شد و تمام متهمان در کمتر از چند ساعت بعد از دستگیری توسط مقام قضائی تفهیم اتهام شدند و برایشان قرار تأمین وفق قوانین و مقررات صادر شد.
درودی افزود: مقامات قضائی به منظور رعایت حقوق متهمان، به طور مستمر از بازداشتگاه‌ها و زندان و کانون اصلاح و تربیت بازدید دارند و مشکل خاصی مشاهده نشده است.
دادستان عمومی و انقلاب مشهد اظهار کرد: طی هفته جاری بخشی از پرونده‌های متهمان اغتشاشات اخیر با صدور کیفرخواست برای رسیدگی و صدور آرای بازدارنده به محاکم صالحه ارسال خواهد شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=31470

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.