• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

۷۰ درصد از بودجه ورزش را دریافت کرده‌ایم/ بعضی ابهامات خطرناک است

  • 25 بهمن 1401 - 12:53
۷۰ درصد از بودجه ورزش را دریافت کرده‌ایم/ بعضی ابهامات خطرناک است

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از برگزاری نشست امروز اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، مناف هاشمی دبیر کل با حضور در جمع خبرنگاران در مورد مصوبات نشست توضیح داد.
هاشمی گفت: با دو نماینده مجلس در هیات اجرایی جلسه داشتیم، انتظارات فدراسیون‌های ورزشی با توجه به در پیش بودن سه رویداد بزرگ و نیاز به آماده سازی تیم‌ها مطرح شد.
هاشمی با بیان اینکه ۸ رئیس فدراسیون که در جلسه بودند درخواست خود را مطرح کردند، ادامه داد: همیشه کمیته کمک بگیر دولت است ولی نمی‌تواند زیر بودجه دولت باشد. همیشه این موضوع پذیرفته شده بود اما گاهی، برخی ابهاماتی مطرح می‌کنند.
دبیر کل کمیته ملی المپیک با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۲ تغییراتی نسبت به سال جاری دارد ولی اصلاً پاسخگوی نیاز سه رویداد ما در سال آینده نیست، تصریح کرد: با توجه به شرایط کشور کمک گرفتن از اسپانسر ممکن نیست چون ورزش و نتایج آن باعث شادابی است و مورد توجه همگان است، امیدوارم افزایش بودجه مورد توجه قرار گیرد.
به گفته مناف هاشمی، در ابتدای جلسه امروز گزارش دیدار با «توماس باخ» رئیس کمیته بین المللی المپیک توسط خسروی وفا ارائه شد. سهرابی رئیس کمیته امور بین المللی هم امروز حکم‌خود را دریافت کرد.
هاشمی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه تلفیق بودجه کمیته و وزارت می‌تواند مشکل ساز باشد؟ گفت: در لایحه پیشنهادی، بودجه ما تفکیک است. گاهی در دولت و مجلس ابهاماتی ایجاد می‌شود که می‌تواند خطرناک باشد. لایحه دولت کاملاً شفاف و روشن است و نگرانی وجود ندارد.
وی ادامه داد: بودجه در ردیف اصلی بودجه ۲۳۹ میلیارد تومان یعنی حدود ۸۵ درصد محقق شده است و اطمینان داریم که تا پایان سال پرداخت می‌شود.از تبصره ۱۴ حدود ۸۰ میلیارد تومان بوده که ۳۰ میلیارد پرداخت شده است. امیدوارم ۵۰ میلیارد تا ماه آینده پرداخت شود تا پرداختی به فدراسیون‌ها داشته باشیم. در مجموع ۶۵ تا ۷۰ درصد از بودجه را دریافت کردیم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=38810

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.