• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

۶۸ اسیر یمنی از زندان های سعودی آزاد شدند

  • 08 مهر 1400 - 4:16
۶۸ اسیر یمنی از زندان های سعودی آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، رئیس کمیته امور اسرای یمن شامگاه چهارشنبه از مبادله مزدوران عربستان با اسرای یمنی در زندان‌های سعودی خبر داد.

«عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته امور اسرای یمن در این باره گفت که درپی اجرای موفقیت آمیز این مبادله که مذاکرات آن ۸ ماه به طول انجامید ۶۸ اسیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مقابل ۱۱۳ مزدور سعودی آزاد شدند.

المرتضی در ادامه توضیح داد که روند مبادله اسرا با دشمن سعودی با میانجیگری طرف‌های بین المللی در منطقه «الحوبان» واقع در تعز صورت گرفت.

گفتنی است که مرداد ماه سال جاری (۱۴۰۰) انصارالله یمن بر آمادگی صنعاء جهت آزادی مزدوران سعودی در مقابل رهاسازی بازداشت شدگان فلسطینی در عربستان تأکید کرده بود.

همچنین «احمد ابوحمزه» مسئول بخش حقوقی کمیته اسرا در دولت نجات ملی یمن نیز تأکید کرد که صنعاء هیچ گونه مانع‌تراشی در تبادل اسرا نمی‌کند.

این مقام یمنی افزود: ما در هر زمانی، آماده هستیم که عملیات تبادل تمامی اسرا در برابر تمامی اسرا را اجرایی سازیم. این ائتلاف سعودی است که در مسیر تبادل اسرا مانع‌تراشی و سنگ اندازی می‌کند.

وی با اشاره به نقش این میانجیگری‌ها در تبادل صدها اسیر از زمان آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، گفت: شاید علت تأخیر در فرایند تبادل این است که طرف مقابل به تنهایی نمی‌تواند تصمیم‌گیری کند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=7503

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.