• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

۵ هزار شهید بیانگر تجلی ارزشهای فرهنگی در شخصیت ورزشکاران است

  • 03 مهر 1400 - 19:53
۵ هزار شهید بیانگر تجلی ارزشهای فرهنگی در شخصیت ورزشکاران است

به گزارش مهر، سید حمید سجادی در آیین تجلیل از ورزشکاران جوانمرد و مروجین اخلاق و معنویات، برگزاری این نشست را برای تعالی وررش کشور مهم ارزیابی کرد و با تقدیر از سازمان بسیج ورزشکاران بدلیل برگزاری این رویداد ارزشی و ورزشی ، تعمیق ارزش های فرهنگی و دینی در ورزش کشور را مورد تاکید قرار داد.

وزیر ورزش و جوانان اهمیت مصالح ملی در عرصه ورزش را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد : به قواعد بین المللی در ورزش به خوبی آگاهی داریم و به عنوان سرباز ولایت و دولت مردمی تاکید می کنم که مواضع ما مشخص است. همانطور که منشور المپیک جای خود را دارد، فتوای حضرت امام خمینی (ره) در خصوص موارد مختلف از جمله در ورزش جای خودرا دارد و کاملا مشخص است.

وی ادامه داد : امروز دور هم جمع شدیم تا مرام جوانمردی که در ورزش محقق شده است را قدر بدانیم چرا که اصل در ورزش ، فتوت است و این مهم باید همچنان در ورزش این سرزمین مورد تاکید و توجه قرار بگیرد.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر تلاش در راستای ارتقا جایگاه ایران در بخش ورزش قهرمانی و اعتلای ارزشهای اخلاقی گفت: به شرایط موجود قانع نیستیم و همواره تاکید داشته ام که اول راه هستیم و اعتقاد دارم که این وزارتخانه موظف به اشاعه عزت و امید در کشور است و همواره باید این دو موضوع مهم را با جدیت و تلاش محقق سازیم.

دکتر سید حمید سجادی ارزش های مختلف در جامعه ورزش از جمله جوانمردی ، رعایت احترام پیشکسوت ، اخلاق اسلامی و دیگر سجایای اخلاقی را مورد توجه قرار داد و گفت : از دیر باز واژه فتوت در ایران بدلیل برخورداری از پهلوانان و عیاران وجود داشته است و برهمین مبنا باید شرایط را به سمتی سوق دهیم که فتوت و جوانمردی بیش از پیش در جامعه رواج پیدا کند.

او در ادامه از شهدا ، جانبازان ، ایثاگران و خانواده های آنها به عنوان پهلوانان واقعی نام برد و افزود: باید با جان و دل بپذیریم که اگر امروز شرایط امن و با آرامش در کشور وجود دارد ، بدلیل ایثار ، جوانمردی وفتوت ، ایثارگران و شهدا در هشت سال دفاع مقدس ومدافعین حرم ائمه است.

وزیر ورزش وجوانان با تاکید بر معرفی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: همه ما باید به سمتی حرکت کنیم که همواره ارزش های اخلاقی را در عرصه ورزش و جامعه به مرحله بروز و ظهور برسانیم.

وی افزود: پنج هزار شهید ورزشکار در هشت سال دفاع مقدس شناسایی شدند و در دوران دفاع از حریم وطن و اهل بیت هم ١٣٥ ورزشکار به خیل شهدای مدافعان حرم پیوستند که این مهم بیانگر تجلی ارزشهای فرهنگی در شخصیت ورزشکاران است.

سیدحمید سجادی اهمیت برنامه های فرهنگی در عرصه ورزش را مورد ستایش قرار داد و تصریح کرد: وقتی کاروان ورزشی ایران در بازی های پارالمپیک مزین به نام سردار دلها است و مادر شهید والا مقام بابایی هم به عنوان سرپرست معنوی کاروان انتخاب می شود، یک اقدام فرهنگی صورت گرفته و باید آن را ارج نهیم.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: باید در این برهه بار دیگر عهد و پیمان ببندیم که همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ، شرایط را برای قهرمانی های سالم توام با ارزش های اسلامی ، ایرانی و اخلاقی در ورزش بوجود آوریم و خوشبختانه در مسیری قرار داریم که باید با جدیت آ ن را ادامه دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش ، استفاده از اندیشه های جوانان فرهیخته و افراد شاخص را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت : در وزارت ورزش و جوانان ، از گروه های اندیشه ورز در بخش های مختلف بهره مند خواهیم شد تا مسیر رشد و تعالی فنی و فرهنگ والای ورزش با افتخار طی شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=6833

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.