• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

۵ سد جدید در استان بوشهر احداث می‌شود

  • 16 مهر 1400 - 21:29
۵ سد جدید در استان بوشهر احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر محرابیان عصر جمعه در جریان سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به استان بوشهر در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت منابع آبی استان اظهار کرد: نیازمند تأمین منابع پایدار برای آب شرب، صنعت و کشاورزی هستیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر یک سد بزرگ آب استان بوشهر را تأمین می‌کند و بقیه آب‌های زیرزمینی یا آب‌هایی هستند که از سایر استان‌ها منتقل شده و مقداری هم از طریق آب‌شیرین‌کن‌های موجود تأمین می‌شود.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: اولویت ما تکمیل سدهای استان است که پنج سد را در برنامه قرار داده‌ایم تا به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به ایجاد ظرفیت ۹۰ هزار مترمکعبی آب‌شیرین‌کن، افزود: در تلاش هستیم تا پایان سال جاری حدود ۲۰ هزار مترمکعب ظرفیت آب‌شیرین‌کن را به مدار بیاوریم و الباقی هم ان‌شاءالله در سال ۱۴۰۱ وارد مدار می‌شود.

محرابیان با اشاره به ایجاد خط آب شیرین‌کن‌ها و تأمین آب از ۵۰ درصد پروژه‌های جدید استان، ادامه داد: بعد از اجرای این پروژه‌ها آب مورد نیاز برای استان تأمین خواهد شد.

وزیر نیرو با اشاره به بازدیدهای خود از دو شهرستان تنگستان و دشتی در استان بوشهر تصریح کرد: در این دو شهرستان از طرح‌های نیمه تمام بازدید کردیم و تصمیماتی در این بازدیدها گرفته شد که بعد از مطرح شدن در شورای اداری استان در حضور رئیس جمهور مطرح خواهیم کرد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=8371

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.