• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

۴۰ استخر برای گاومیش‌های خوزستان احداث شد

  • 11 مرداد 1400 - 2:39
۴۰ استخر برای گاومیش‌های خوزستان احداث شد

به گزارش مهر، قاسم موسوی بعد از ظهر امروز یکشنبه در نشست با سمن‌های جنوب و جنوب غرب خوزستان اظهار کرد: در استان خوزستان ۲۰ هزار گاومیش وجود دارد و این استان رتبه نخست را از نظر پرورش گاومیش دارد که در جریان تنش آبی اخیر جهاد کشاورزی با همکاری سازمان آب و برق و آبفا اقدام به احداث ۴۰ استخر در کنار کانال‌های آب کرده است تا نیاز آبی این دام‌ها رفع شود.

وی ادامه داد: همچنین ۵۰ میلیارد تومان برای خسارت دامداران خوزستانی در نظر گرفته شده است و توزیع نهادهای دامی بدون محدودیت و روند اداری از دیگر کمک‌های دولت برای جبران خسارت به دامداران خوزستانی است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان به دیگر اقدامات دولت برای جبران خسارت‌های ناشی از تنش آبی در خوزستان اشاره کرد و گفت: امسال یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت کشاورزی از دولت برای کشاورزان خوزستانی تخصیص یافته که بخشی از آن وارد استان شده است.

وی، تنش آبی خوزستان را مایه ناراحتی دانست و بیان کرد: تنش آبی اخیر ثابت کرد در استانی که مرکز نگهداری آب شیرین است‌؛ همچنین بیشترین آب شیرین در پشت سدهای استان خوزستان است اما با این وجود کم‌آبی باعث ناراحتی است و بخش از دلایل آن این است که در مدیریت منابع آب خوب عمل نشده و این مشکل مربوط به امسال یا چند سال اخیر نیست.

موسوی بر میزان تأثیر کشت شلتوک در تنش آبی تأکید کرد و از آن به عنوان یکی از عوامل مشکلات کم‌آبی اخیر استان یاد کرد و خواستار ورود سمن‌ها برای آگاهی بخشی در این خصوص شد.

وی در پاسخ به پرسش سمن‌ها در رابطه با حق آبه تالاب هورالعظیم گفت: مسائل مطرح شده در رابطه با تالاب هورالعظیم و ارتباط آن با زندگی مردم بجاست و حق آبه هورالعظیم باید همیشه حفظ شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان در بخش دیگر سخنانش به موضوع سمن‌ها و اهمیت انجمن‌های مردم‌نهاد اشاره کرد و افزود: ضرورت شکل‌گیری سمن‌ها مشخص است و در ایران از دهه ۷۰ این موضوع پیگیری شد اما در خوزستان با وجود اینکه افراد صاحب سبک و ایده زیاد هستند اما می‌توانست بهره بیشتری از سمن‌ها گرفته شود که در سایر استان‌ها روند پیگیری مؤثرتر بوده و نیاز است استانداری خوزستان بر مستقل کردن سمن‌ها تمرکز بیشتری کند.

وی بیان کرد: در استان خوزستان حدود ۷۰۰ تشکل وجود دارد اما برخی هیچ‌گونه عملکردی ندارند که از بین تشکل‌های فعال، عملکردشان بسیار خوب ارزیابی و برنامه‌ریزی شده است تا از تشکل‌های فعال بیش‌ازپیش حمایت شود.

موسوی همچنین قول پیگیری برای دادن مجوز بازدید از اماکن مورد درخواست به سمن‌ها را داد و این اقدام را گامی در راستای توسعه استان دانست.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=814

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.