• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

۴۰۰ گروه بازرسی در استان تهران فعالیت می‌کنند

  • 23 اردیبهشت 1401 - 1:13
۴۰۰ گروه بازرسی در استان تهران فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، سعید محمدی پور، معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران با اشاره به طرح نظارتی ویژه که از روزهای گذشته در بازار آغاز شده گفت: کالاهای هدف در این طرح، کالاهای اساسی به ویژه روغن، ماکارونی، برنج، شکر، شوینده و محصولات سلولزی بوده و هدف بازرسی عرضه بیشتر این اقلام است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران از فعالیت ۴۰۰ اکیپ بازرسی در سطح استان تهران با همکاری اتحادیه‌ها، بازرسان وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی خبر داد و اظهار کرد: سعی می‌کنیم کالاها هر چه بیشتر عرضه و از احتکار، حتی احتکار در واحدهای صنفی جلوگیری شود.

وی همچنین از بازدید از بزرگترین تولید کننده روغن در تهران خبر داد و تصریح کرد: بر اساس مشاهدات مقدار زیادی روغن برای تصفیه به این واحد تولیدی وارد شده و خط تولید با ۸۰ درصد توان در حال تولید است. همچنین ماشین‌ها آماده بارگیری برای انتقال روغن‌های تولید شده، بودند.

محمدی پور درباره ادامه طرح ویژه نظارتی گفت: به طورکلی بازرسی و نظارت بر بازار وظیفه دائمی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها است. اما در این طرح، همه معاونت‌های سازمان و نیروهای آن به جز تعدادی که مسئولیت پشتیبانی را برعهده دارند در سطح بازار حضور دارند

محمدی پور در پاسخ به سوالی درباره چرایی کمبود روغن نیز گفت: این مسئله مربوط به حوزه بازرسی نیست، بلکه باید از حوزه تجارت و صنعت پیگیری شود. همچنین وزارت جهاد کشاورزی تأمین کننده روغن خام است.

وی افزود: بازدیدهای ما در بازار نشان می‌دهد که مشکل روغن کماکان وجود دارد، اما با توجه به افزایش تولید، پیش بینی می‌شود این مشکل به زودی برطرف شود

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران در پایان از مردم خواست اگر با احتکار و گرانفروشی مواجه شدند به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند و گفت: هم اکنون، تعداد پاسخگویان دو برابر شده و تا ساعت ۹ شب به صورت مستقیم به شکایت‌ها رسیدگی می‌شود. از ساعت ۹ شب تا شش صبح هم به صورت پیغام‌گیر ضبط و بعد پیگیری می‌شود

طرح یاد شده به دلیل اجرای طرح‌های جدید دولت در راستای اصلاح نظام یارانه‌ها آغاز شده تا کسی از فروش کالا و خدمات امتناع نکند. طرح بازرسی حداکثری تا اطلاع ثانوی برقرار است.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=21613

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.