• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

۳ طلا، ۲ نقره و ۳ برنز حاصل تلاش ملی‌پوشان ایران در روز دوم

  • 28 آذر 1400 - 23:37
۳ طلا، ۲ نقره و ۳ برنز حاصل تلاش ملی‌پوشان ایران در روز دوم

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ در تمام رده های سنی ( نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) به میزبانی آلماتی قراقستان در حال برگزاری است.

در پایان روز دوم مسابقات یک طلا و یک نقره در بخش کاتا و ۲ طلا، یک نقره و ۳ برنز در بخش کومیته کسب شد تا ایران با ۳ طلا، ۲ نقره و ۳ برنز به کار خود در روز دوم پایان دهد.

* کاتا انفرادی رده امید دختران

حدیث جمال با امتیاز۲۲.۹۰ در جایگاه نخست گروه خود قرار گرفت راهی فینال شد. جمال در فینال مسابقات نیز با امتیاز ۲۴.۲۲ لیارکوشکایبایوا از کشور میزبان را شکست داد و صاحب مدال خوشرنگ طلا شد.

متین زارع با امتیاز ۲۳.۲۶ در جایگاه نخست گروه خود قرار گرفت و جواز حضور در فینال را کسب کرد. زارع در فینال امتیاز ۲۴.۲۶ را مقابل هین تاینگ یو از هنگ کنگ کسب کرد تا حریف با امتیاز ۲۴.۲۸ پیروز شود و زارع صاحب مدال نقره شد.

* کومیته دختران

در وزن ۵۹- کیلوگرم فاطمه بداق با نتیجه ۳ بر صفر سیتورا راسولوا از قرقیزستان را مغلوب کرد. بداق در بازی دوم نیز با نتیجه ۴ بر یک ویچکا لیک از کامبوج را شکست داد. بداق سومین بازی خود را نیز با برتری ۶ بر یک مقابل سز لایوت از هنگ کنگ پشت سر گذاشت و راهی فینال شد. بداق در فینال نیز با اقتدار سنیا آرستوا از قزاقستان را با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد و مدال طلا را تصاحب کرد.

در وزن ۵۹+ کیلوگرم سارینا فتحی در بازی نخست با نتیجه ۶ بر صفر آژار اروزالیو از قرقیزستان را شکست داد. فتحی در بازی دوم نیز در هانتی نوراله ناصر از اردن را شکست داد و راهی فینال شد. ملی پوش کشورمان در فینال نیز نماینده امارات را با نتیجه یک بر صفر شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۵۳- کیلوگرم ستایش نادری در هانتی مقابل لن منصور از اردن پیروز شد. نادری در بازی دوم سانی ایشیزوکا از هنگ کنگ را ۳ بر صفر از پیش رو برداشت و راهی فینال شد. نادری در فینال با نتیجه یک بر صفر مغلوب بلا ساماشوا از قزاقستان شد به مدال نقره رسید.

در وزن ۴۸- کیلوگرم یلدا نقی بیرانوند در بازی نخست با نتیجه ۷ بر ۴ مغلوب آلکنیت شریزات از قزاقستان شد. بیرانوند دور دوم با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب اومیدا آیسوا از قرقیزستان شد. بیرانوند در دیدار رده بندی با برتری ۷ بر ۳ فرهان الوایاتی از اندونزی را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

* کومیته پسران

در وزن ۵۵- کیلوگرم محمد حسین شیر صفت با نتیجه ۵ بر صفر ایبراهیم باخیت از امارات را شکست داد. شیر صفت در مسابقاه دوم با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب سلطان اقهطانی از عربستان شد. شیر صفت در دیدار رده بندی با نتیجه ۶ بر صفر جاسف ماریانو از اندونزی را از پیش رو برداشت و به مدال برنز رسید.

در وزن ۷۶+ کیلوگرم ابوالفضل نوری با نتیجه ۳ بر صفر عزیز مناسف از قزاستان را شکست داد. نوری در مرحله دوم هم عمر الباخت از عربستان را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد. نوری در دیدار رده بندی با نتیجه ۶ بر ۴ مغلوب عمر الباخت از عربستان شد و مدال برنز را از دست داد.

در وزن ۶۸- کیلوگرم امیر رضا برزویی با نتیجه ۸ بر یک محمد الرومی از کویت را شکست داد. برزویی در بازی دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب آبلایخان چشرسوا از قزاقستان شد. برزویی در رده بندی بیشر آلفاوری از اردن را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد و مدال برنز مسابقات را کسب کرد.

در وزن ۷۶-کیلوگرم سعیداله یاری با نتیجه ۲ بر یک بافکوئر جاسم از کویت را از پیش رو برداشت اما در دیدار رده بندی با نتیجه ۵ بر صفر مغلوب عبدالرحمان الحجرسی از عربستان شد و مدال برنز را از دست داد.

در وزن ۶۱- کیلوگرم امیر حسینبمان زاده با نتیجه ۹ بر صفر ویزیت باراتو از قرقیزستان را شکست داد. بمان زاده در مسابقاه دوم با نتیجه ۲ بر صفر مقابل اولژاس آلتینبک شکست خورد. بمان زاده در رده بندی نیز ۵ بر ۳ مغلوب سد الحلفی از کویت شد و مدال برنز را از دست داد.

به این ترتیب کاروان ایران در روز دوم با کسب ۳ طلا، ۲ نقره و ۳ برنز امروز به ۹ مدال طلا، ۴ نقره و ۵ برنز و مجموع ۱۸ مدال رسید.

کاروان تیم‌های ملی کاراته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ با عنوان عزم و ایمان حاضر شده است.

مسابقات کاراته قهرمانی آسیایی ۲۰۲۱در تمام رده‌های سنی (نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) در دو بخش کاتا و کومیته از ۲۷ آذر تا اول دی‌ماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=13086

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.