• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

۲۹ کشور در جام فجر شرکت می‌کنند/ ثریا آقایی خداحافظی نکرده است

  • 02 بهمن 1401 - 12:53
۲۹ کشور در جام فجر شرکت می‌کنند/ ثریا آقایی خداحافظی نکرده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پوریا در نشست خبری امروز خود درباره برگزاری مسابقات بدمینتون جام فجر گفت: نگاه فدراسیون بدمینتون این بود که همچنان مسابقات فجر ادامه یابد. آن زمان من دبیر بودم و بعد از آن ۳۰ سال است که در این فدراسیون حضور دارم. جام فجر را در یک مقطع زمانی با جایزه ۱۵ هزار دلاری برگزار کردیم و بر اساس تقویم فدراسیون جهانی هر سال باید ۲۵۰۰ دلار به این جایزه اضافه می شد و در نهایت تا ۲۵ هزار دلار هم رسید. امسال با فدراسیون جهانی هماهنگ کردیم تا دوباره جایزه این بازی ها را به ۱۵ هزار دلار بازگرداندیم.
سرپرست فدراسیون بدمینتون ادامه داد: در این دوره از مسابقات ۲۹ کشور حضور دارند. به نظرم مهمترین رویداد ورزشی کشور را بدمینتون برگزار می کند. ما هر سال در زمان تعیین شده و به صورت روتین جام فجر را برگزار کرده و به همین دلیل فدراسیون جهانی نگاه خوبی روی ما دارد.
پوریا در ادامه کشورهای حاضر در مسابقات بدمینتون جام فجر را برشمرد و گفت: کانادا، هند، پرتغال، مجارستان، چین، اردن، چین تایپه، پرو، مالت، بلغارستان، مالزی، فیلیپین، ترکیه، نپال، مولداوی، اندونزی، ویتنام، برزیل، سریلانکا، دانمارک، لهستان، قزاقستان، آذربایجان، عراق، تیمور شرقی، اسلواکی و سنگاپور در کنار ورزشکاران ایران در جام فجر حضور دارند.
سرپرست فدراسیون بدمینتون خاطرنشان کرد: احساس ما این بود که هند، مالزی و اندونزی با ورزشکاران اصلی خود به این مسابقات نمی آیند ولی بیش از ۱۵ نفر از بدمینتون بازان سایر کشورها رنکینگ زیر ۱۰۰ را دارند و می آیند تا همه مدال ها را بگیرند.
به گفته پوریا، ایران با ۲۸ ورزشکار زن و ۲۸ ورزشکار مرد در جام فجر شرکت می کند و در مجموع ۱۰۱ ورزشکار زن و ۱۰۳ بدمینتون باز مرد در این جام حضور خواهند داشت.
وی گفت: امسال بیشترین تعداد نفرات را در جام فجر داریم به عنوان مثال ورزشکار هند با رنک ۵۶ دنیا که سال گذشته هم در جام فجر قهرمان شد در مسابقات حضور دارد.
سرپرست فدراسیون بدمینتون در ادامه از حمایت های حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان قدردانی کرد و افزود: آقای سجادی هر شب با من تماس می گیرد تا کارها هماهنگ شود. شب گذشته هم ۳۰ دقیقه با هم صحبت کردیم. با درخواست سجادی بازی های جام فجر به سالن افراسیابی منتقل شد. هیچ زمانی وزیر تا این حد پیگیر نبوده است. خواهشم از مجلس این است که از وزارت ورزش حمایت کنند چون آقای سجادی تلاشش را به کار می گیرد.
«هزینه برگزاری جام فجر چقدر است؟» پوریا در پاسخ به این سوال گفت: هزینه را اعلام نمی کنم! آقای سجادی به من گفت هر نیازی بود به شما کمک می کنیم.
وی سپس در واکنش به پافشاری خبرنگاران تاکید کرد: حدود ۳ الی ۴ میلیارد تومان هزینه برگزاری جام فجر خواهد بود. جایزه ما ۱۵ هزار دلاری است و این تنها مسابقه ای است که تیم ها خودشان هزینه هتل و تغذیه را بر عهده دارند.
سرپرست فدراسیون بدمینتون درباره تاثیر این رقابت ها در رنکینگ ورزشکاران اظهار کرد: بسیار مهم است چرا که با هر برد رنک ورزشکاران هم بالا می رود. برای همین است که ما ۲۸ بدمینتون باز مرد و ۲۸ بدمینتون باز زن را از کشور خودمان در این بازی ها شرکت داده ایم.
پوریا در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا تیم ها برای ورود به ایران شروط خاصی نداشتند؟ اظهار کرد: خیر. ویزای همه صادر شده و به مساله خاصی برنخوردیم. همه تیم ها راحت می آیند. دغدغه خاصی هم نداریم چرا که کارها به صورت روتین در حال انجام است. ۳۱ دوره از مسابقات جام فجر را شخصا خودم برگزار کردم.
سرپرست فدراسیون بدمینتون در ادامه با برشمردن مزایای برگزاری بدمینتون جام فجر خاطرنشان کرد: ثریا آقایی ۱۲ دوره در جام فجر بود و حضور در این مسابقات به او کمک کرد تا رنکینگ بالاتری به دست آورد. من نمی توانم ۵۰ بازیکن را به عنوان مثال به مسابقات تایلند اعزام کنم. اعزام اینها شاید ۱۰ برابر هزینه های میزبانی جام فجر باشد ولی با همین یک تورنمنت تعداد زیادی از ورزشکاران ما صاحب تجربه بین المللی می شوند.
پوریا در پاسخ به سوالی مبنی بر خداحافظی ثریا آقایی از تیم ملی بدمینتون تاکید کرد: آقایی فعلا خداحافظی نکرده است. او امسال در جام فجر شرکت نمی کند اما کمک فدراسیون است. ما نمی توانیم به او بگوییم چه کار کند. این ورزشکار را آزاد گذاشته ایم تا خودش تصمیم بگیرد.
خبرنگاری از سرپرست فدراسیون بدمینتون درباره تعداد ورزشکاران این فدراسیون در بازی های آسیایی سوال پرسید، پوریا در واکنش گفت:دو، سه هفته پیش جلسه ای با مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک برگزار کردیم. امیدواریم فقط به مدال نگاه نکنند. از برنامه هایمان دفاع کردیم و امید داریم برای بازی های آسیایی حداقل دو دختر و دو پسر از بدمینتون اعزام شوند. وقتی میزبان تورنمنت بین المللی فجر هستیم توقع دارم قهرمانان ما هم به مسابقات بین المللی بروند و حداقل چهار نفر را اعزام کنیم.
پوریا همچنین درباره پیشرفت دختران بدمینتون باز در مقایسه با بخش پسران تاکید کرد: به نظرم بازیکنان پسر درگیر مسائل مالی هستند و مجبورند در یک سنی سرکار بروند. در شرایطی که توقع مالی زنان کمتر است. همچنین به خاطر برنامه ریزی نایب رئیس بانوان و نگاه ویژه او، ورزشکاران دختر موفق تر بودند. از مردان راضی هستم ولی از بانوان بیشتر به ما کمک شده است.
سرپرست فدراسیون بدمینتون همچنین خاطرنشان کرد: نگاه ما به ورزشکاران گلخانه ای و تک نفره نیست. بازیکنان ملی ما از ۱۶ تا ۱۷ شهرستان مختلف هستند. می توانستیم به عنوان مثال دو بازیکن بیاوریم و فقط روی آنها سرمایه گذاری کنیم ولی نگاه ما فراگیر و جامع است. الان دو دختر و دو پسر ما در کمپ مالزی هستند. حتی ثریا آقایی را تا کمپ جهانی رساندیم. نگاه ما پشتوانه سازی است. همچنین تنها فدراسیونی هستیم که مسائل اخلاقی را به شدت رعایت می کنیم و نگاه ما فقط روی بخش ورزش نیست.
«آیا نگران نیستید با خداحافظی ثریا آقایی، بدمینتون در المپیک ۲۰۲۴ پاریس بدون نماینده بماند؟» پوریا در پاسخ به این سوال گفت: با توانمندی ورزشکاران مرد و زن حتما در المپیک بعد هم نماینده خواهیم داشت ضمن اینکه ثریا آقایی هم هنوز خداحافظی نکرده است.
سرپرست فدراسیون بدمینتون همچنین درباره انتخابات این فدراسیون تصریح کرد: ثبت نام از گزینه ها صورت گرفته و سه، چهار نفر تایید شده اند. پس از مسابقات جام فجر هیات رئیسه فدراسیون جلسه ای برگزار می کند و تاریخ برگزاری انتخابات به وزارت ورزش اعلام خواهد شد. دغدغه هیات رئیسه این بود که الان زمانی نیست با کادر باتجربه تغییرات صورت بگیرد چون ممکن بود مسابقات جام فجر به خوبی برگزار نشود. فعلا جوابی به تاریخ برگزاری انتخابات نداده ایم و آن را اسفند اعلام می کنیم.
پوریا در پایان در پاسخ به این سوال که آیا شرایط ریاست دوباره در فدراسیون بدمینتون را دارد، گفت: بله می توانم رئیس شوم اما به شما نمی گویم که طبق چه قانونی! بنده پست آسیایی هم دارم و برای انتخابات واجد شرایط هستم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=38026

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.