• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

۲۰ کشته در حمله گروه تروریستی الشباب در سومالی

  • 12 شهریور 1401 - 13:11
۲۰ کشته در حمله گروه تروریستی الشباب در سومالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اسپوتنیک، تلویزیون رسمی سومالی امروز شنبه، از کشته شدن ۲۰ نفر در حمله شامگاه گذشته گروه تروریستی الشباب در منطقه هران خبر داد.
تلویزیون رسمی سومالی در این باره گزارش داد که در حمله گروه تروریستی الشباب، دستکم ۲۰ نفر کشته شده اند. همچنین تروریست ها در جریان این حمله هفت کامیون حمل مواد غذایی را به آتش کشیدند.
پیشتر وزارت بهداشت سومالی نیز با صدور بیانیه ای از افزایش شمار قربانیان حمله تروریستی گروه الشباب به یک هتل در موگادیشو (پایتخت سومالی) خبر داده بود. بنابر اعلام وی در پی این حمله تروریستی ۲۱ نفر جان خود را از دست داده اند.
وزارت بهداشت سومالی همچنین از زخمی شدن ۱۱۷ نفر دیگر در این حمله تروریستی خبر داد.
گفتنی است الشباب یک گروه مسلح تروریستی وابسته به شبکه القاعده است و بسیاری از عملیات تروریستی را که منجر به جان باختن صدها نفر در آفریقا شده، پایه‌ریزی کرده است. الشباب بارها به نظامیان دولتی و نیروهای صلح‌بان اتحادیه آفریقا در موگادیشو پایتخت سومالی یورش برده‌ و چند عملیات‌ خونبار را هم در سایر نقاط آفریقا اجرا کرده است.
گروه الشباب قصد حمله به واحدهای اتیوپی در نیروهای مأموریت اتحادیه آفریقا در سومالی را «AMISOM» داشته است و نیروهای هوایی اتیوپی علیه گروه الشباب در سومالی بارها دست به حمله زده‌اند.نیروهای اتحادیه آفریقا در سومالی تحت پشتیبانی سازمان ملل متحد است و نزدیک به ۲۰ هزار سرباز که اتباع اوگاندا، اتیوپی، بوروندی و کنیا هستند در آن فعالیت می‌کنند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=28515

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.