• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

۱۶ سال گذشته دولت‌ها به حوزه حمل و نقل و ترافیک توجهی نکردند

  • 03 آبان 1400 - 21:29
۱۶ سال گذشته دولت‌ها به حوزه حمل و نقل و ترافیک توجهی نکردند

سید مناف هاشمی، معاون پیشین حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، امروز در مراسم معارفه معاونان جدید شهرداری تهران، ترافیک را یکی از معضلات اصلی شهر تهران گفت: بر اساس نظرسنجی‌های رسانه‌ای و اجتماعی اصلی‌ترین خواسته مردم مرتبط با رفع آلودگی هوا و ترافیک و البته رفع این چالش‌ها جزو محورها و برنامه‌های اصلی شهردار تهران است.

وی با بیان اینکه در بدترین شرایط در سمت معاون حمل و نقل و ترافیک، فعالیت کردم، افزود: نزدیک به ۲ دهه است که نسبت به حوزه حمل و نقل از سوی دولت‌ها بی‌مهری شده و چه در دولت گذشته و پیش از آن، ۱۶ سال دولت‌ها به حوزه حمل و نقل و ترافیک توجهی نکردند.

به گفته مشاور شهردار تهران در امور شاخص‌های زیست محیطی و دستیابی به هوای پاک، نتیجه این بی‌توجهی‌ها محصولی است که امروز داریم، یعنی نزدیک به پنج هزار دستگاه کسری اتوبوس، بیش از یک هزار و ۵۰۰ دستگاه واگن در شهر تهران و ایستگاه‌های مترویی که تا پیش از این باید تکمیل می‌شد و امروز می‌توانستیم تمام منابع را در بخش اتوبوس و واگن مترو هزینه کنیم، اما متأسفانه هنوز درگیر ساخت ایستگاه مترو هستیم.

هاشمی با اشاره به اقداماتی که در طول ۱۷ ماه فعالیتش در سمت معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران انجام شد، گفت: در این مدت قرارداد ۲۵۰ اتوبوس منعقد و ۱۴ ایستگاه افتتاح شد که بار بسیار سنگینی بود و منابع آن از محل اوراق مشارکت با کمترین فشار به شهرداری تأمین شد. درواقع منابع اوراق مشارکت در سال‌های ۹۷ تا ۹۹ محقق و سبب شد تا معاونت را با ۲ هزار میلیارد تومان موجودی در حساب، تحویل دهم این در شرایطی است که در ابتدای کارم، ۲ هزار میلیارد تومان بدهی داشتیم.

معاون پیشین حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه هزینه کردن در حوزه حق‌الناس به طور قطع سخت‌تر از بیت‌المال است، گفت: تمام منابع ما مستقیماً متعلق به مردم است و آنان به طور مستقیم بر کار ما نظارت دارند، بنابراین اگر به خواسته‌های مردم توجه نکنیم کار سخت می‌شود.

به گفته هاشمی، شهرداری می‌تواند در شکافی که امروز میان مردم و دولت به هر دلیلی به وجود آمده مؤثر باشد و این شکاف را از بین ببرد. بر اساس مطالعات، محبوب‌ترین انتخابات‌ها در دنیا پارلمان‌های شهری است، اما متأسفانه در کشور ما روز به روز ارزش و اهمیت خود را از دست می‌دهد و این به این مفهوم است که فاصله میان مردم و دولت بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره شهرداری‌ها دولتی نیست و فقط باید از طریق شهروندان انجام شود، توضیح داد: انتخاب شهردار هم با شهروندان است که از سوی اعضای شورای شهر انتخاب می‌شود، بنابراین باید نیازهای شهروندان را تأمین کنیم؛ چرا که زمان هم به سرعت می‌گذرد و امیدوارم در پایان دوره خودمان، کارنامه‌ای داشته باشیم که مورد قبول خداوند، شهروندان و وجدان خودمان باشد.

هاشمی، همچنین برای معاونان جدید شهرداری تهران آرزوی موفقیت و اعلام آمادگی برای همکاری و کمک کرد و از اقدامات معاونان پیشین و همینطور پیروز حناچی شهردار سابق تهران تشکر کرد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=9541

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.