• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲

۱۰ تکواندوکار ایران فردا به دیدار رقبای خود می‌روند

  • 10 فروردین 1402 - 13:55
۱۰ تکواندوکار ایران فردا به دیدار رقبای خود می‌روند

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین مرحله از رقابت‌های گرنداسلم در سال ۲۰۲۳ از بامداد فردا پنجشنبه دهم فروردین ماه به میزبانی چین در شهر «ووشی» با برگزاری مسابقات انتخابی آغاز می‌شود.
تیم ملی تکواندو ایران ۲۱ نماینده در ۲ گروه بانوان و آقایان خواهد داشت. در روز نخست این مسابقات، ۱۱۸ تکواندوکار در اوزان ۴۹- و ۶۷- کیلوگرم زنان، ۶۸- و ۸۰+ کیلوگرم مردان رقابت‌های خود را برگزار می‌کنند تیم کشورمان ۱۰ نماینده در سه وزن دارد.
در گروه بانوان و در وزن ۴۹- کیلوگرم، ایران ۲ نماینده دارد. مبینا نعمت زاده پس از یک دور استراحت با برنده دیدار «تائو» از چین و «کیم» از کره جنوبی رو به رو می‌شود. مبینا در صورت پیروزی در مبارزه نخست، حریفانی از کشورهای چین، هنگ کنگ و کره جنوبی را پیش رو خواهد داشت.
در همین وزن، سعیده نصیری نیز دور نخست را با قرعه استراحت پشت سر می‌گذارد و سپس در دیدار اول برابر برنده مبارزه دو تکواندوکار چینی قرار می‌گیرد. نصیری در صورت برتری در مراحل بعدی حریفانی از کشورهای چین، ژاپن و کره جنوبی را در پیش دارد.
در گروه آقایان و در وزن ۶۸- کیلوگرم، دانیال بزرگی دور نخست استراحت دارد و سپس باید به مصاف برنده «پارک» از کره جنوبی و «ژیائو» از چین برود. در سمت جدول بزرگی «هو جون جین» حریف سرشناسی از کشور کره جنوبی قرار دارد. در همین وزن محمد صادق دهقانی ابتدا با «یی شین» از چین رو به رو می‌شود؛ در صورت پیروزی به مصاف برنده مغولستان و چین می‌رود. در سمت جدول بزرگی «نیاز پولاتوف» دارنده مدال نقره قهرمانی جهان در مکزیک حضور دارد.
متین رضایی سومین نماینده ایران در وزن ۶۸- کیلوگرم، دور نخست استراحت دارد سپس به دیدار برنده «گائو» و «ژانگ» هر دو از چین می‌رود. رضا کلهر نیز در همین سوی جدول دور نخست استراحت می‌کند و سپس با برنده دیدار «آن» از چین و «لو» از هنگ کنگ رو به رو می‌شود. این دو نماینده ایران در صورت برتری مقابل رقبای خود در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم خواهند رفت.
در وزن ۸۰+ کیلوگرم علیرضا نادعلیان ابتدا استراحت دارد و سپس با برنده دیدار چین و کره جنوبی مواجه می‌شود. در سمت جدول نادعلیان «اتلسی» از ترکیه ایستاده است. این تکواندوکار ترکیه‌ای برابر نادعلیان در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی مغلوب شد.
در همین وزن ابوالفضل عباسی، دور نخست استراحت دارد و سپس به برنده دیدار ۲ چینی می‌رود. در همین سمت جدول «آرین سلیمی» و «مهدی عابدینی» قرار دارند که هر دو با نمایندگانی از کشور چین رو به رو می‌شوند؛ سلیمی و عابدینی در صورت پیروزی در دیدار نخست باید به مصاف هم دیگر بروند؛ جدال تمام ایرانی که جذابیت بالایی خواهد داشت.
طبق برنامه اعلام شده مسابقات از ساعت ۸:۳۰ صبح به وقت محلی آغاز می‌شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=40178

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.