• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

یک دیپلمات آمریکایی دیگر در مذاکرات با ایران استعفا داد

  • 10 فروردین 1401 - 0:31
یک دیپلمات آمریکایی دیگر در مذاکرات با ایران استعفا داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هاآرتص، در ادامه اختلافات در تیم مذاکراتی آمریکا در جریان گفتگوهای هسته‌ای با ایران در وین، اکنون اعلام شده است که یک دیپلمات کهنه کار که نماینده سابق آمریکا در رژیم صهیونیستی نیز بوده است، از تیم مذاکراتی آمریکا استعفا داده و کناره گیری خود را اعلام کرده است.

هویت دیپلمات مستعفی آمریکا در تیم مذاکراتی هسته‌ای وین، «دن شاپیرو» اعلام شده که در دولت اوباما نیز به عنوان سفیر آمریکا در تل آویو مشغول بکار بوده است و استعفای او تنها پس از هفت ماه به عنوان کارمند ویژه و مشاور ارشد دولت بایدن در تیم مذاکراتی صورت گرفته است.

منابع غربی گفته اند که «شاپیرو» به دلیل درک عمیقی که از روابط آمریکا و تل آویو داشت در تیم «راب مالی» به عنوان «حامی اسرائیل» معروف بود و اکنون پس از استعفا انتظار می‌رود که او به اندیشکده شورای آتلانتیک مستقر در واشنگتن بازگردد.

پیشتر نیز «ریچارد نفیو» و دو مذاکره‌کننده دیگر آمریکایی از تیم مذاکراتی واشنگتن در مذاکرات هسته‌ای وین کناره گیری کرده بودند.

خبرنگار نیویورک تایمز کنارگیری این عضو تیم مذاکراتی را نشانه‌ای از نزدیک شدن احتمالی طرفین در مذاکرات به توافق نهایی عنوان کرده است.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=19056

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.