• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

یک بام و دو هوا برای شرکت‌کنندگان در لیگ بسکتبال غرب آسیا

  • 10 آبان 1401 - 12:15
یک بام و دو هوا برای شرکت‌کنندگان در لیگ بسکتبال غرب آسیا

به گزارش خبرنگار مهر، ذوب آهن یکی از دو نماینده ایران در مسابقات لیگ بسکتبال غرب آسیا است. البته حضور این تیم در این دوره رقابت ها خارج از مهلت تعیین شده برای اعلام آمادگی و نهایی کردن نماینده کشورهای منطقه و به واسطه برخی رایزنی های انجام شده به نتیجه رسید با این حال این حضور امروز به خاطر تحمیل برخی هزینه ها و در کل متفاوت بودن برخی شرایط برای نمایندگان اول و دوم کشورها تا حدی مبهم شده است.
مسابقات لیگ بسکتبال غرب آسیا با حضور ۸ تیم برگزار می شود. عراق و فلسطین یک نماینده در این رقابت ها دارند اما ایران، لبنان و سوریه هر یک با دو تیم در مسابقات حاضر خواهند شد.
شهرداری گرگان و ذوب آهن اصفهان به عنوان قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر نمایندگان ایران در فصل جدید لیگ بسکتبال غرب آسیا به حساب می آیند اگرچه شرایط در نظر گرفته شده برای حضور این دو تیم متفاوت است و همین مسئله برای اصفهانی ها ابهاماتی ایجاد کرده است.
ماجرا از این قرار است که برگزارکنندگان لیگ غرب آسیا بخشی از هزینه های شرکت در مسابقات را روی دوش خودِ تیم ها گذاشته اند. البته این موضوع شامل حال نمایندگان اول کشورها نمی شود و فقط مربوط به نماینده دوم کشورها خواهد شد که درمورد ایران، متوجه ذوب آهن می شود.
اینکه دقیقا مسئولیت کدام بخش از هزینه ها با خودِ تیم ها است دقیقا مشخص نشده است. احتمال دارد هزینه های مربوط به اقامت و اسکان تیم های دوم توسط برگزارکنندگان مسابقات که کنفدراسیون غرب آسیا (وابا) به حساب می آید، پرداخت شود و هزینه سفر (بلیت) با خودِ تیم ها باشد یا شاید هم برعکس اما انچه مسلم است این مسئله برای ذوب آهن ایجاد ابهام کرده است.
برای پیگیری این موضوع، خبرنگار مهر تماس هایی با علی احسانی مدیرعامل باشگاه ذوب آهن داشت اما وی از پاسخگویی امتناع کرد.

جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال اما در گفتگو با خبرنگار مهر متفاوت بودن شرایط مالی برای تیم های اول و دوم کشورها در لیگ غرب آسیا را تایید کرد وگفت: این موضوع فقط مربوط به ایران نمی شود. هر سه کشوری که با دو نماینده در مسابقات شرکت می کنند شامل این قانون می شوند.
وی با بیان اینکه ابتدا قرار بر حضورِ تنها یک از نماینده از ایران در لیگ غرب آسیا بود، تصریح کرد: فدراسیون بسکتبال رایزنی های زیادی داشت تا بتواند اعزام ذوب آهن به مسابقات را هم به نتیجه برساند که خوشبختانه موفق هم شدیم. از اینجا به بعد هم کنار این تیم و در کل نمایندگان کشورمان خواهیم بود.
رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد اینکه «دقیقا چه بخشی از هزینه ها متوجهِ ذوب آهن می شود؟»، خاطرنشان کرد: هنوز اطلاع رسانی دقیقی در این زمینه به فدراسیون نشده است اما آنچه مسلم است نگاه فدراسیون نسبت به لیگ غرب آسیا و حضور نمایندگان باشگاهی کشورمان یک نگاه ملی خواهد بود و تلاش می کنیم حمایت لازم را داشته باشیم.
به گزارش خبرنگار مهر، ذوب آهن در حالی با این شرط و شروط مالی برای شرکت در لیگ غرب آسیا مواجه شده که در کل وارد شدن نامش به فهرست شرکت کنندگان هم دقیقه نودی شد در حالیکه حضور گرگانی ها در غرب آسیا از ماه ها پیش میسر شده بود. در این مورد حتی سازمان لیگ در برنامه ریزی و زمان بندی برای فصل جدید لیگ برتر، شرکتِ شهرداری گرگان در غرب آسیا و لغو احتمالی برخی دیدارهای هفتگی را مدنظر قرار داد بر خلاف ذوب آهن که همین چند روز پیش و دقیقا یک روز پیش از گروه بندی مسابقات، بابت حضورش اطمینان خاطر پیدا کرد اگرچه حالا نگاه متفاوت وابا به تیم های اول و دوم کشورها دلسردی هایی برای این تیم و مسئولانش ایجاد کرده است.
البته تا به امروز ذوب آهن واکنشی نسبت به موضوع نداشته است اما با توجه به رفت و برگشت برگزارشدن دیدارها و هزینه هایی که هر سفر به اصفهانی ها تحمیل خواهد کرد، بعید نیست آنها نیم نگاهی به انصراف و کناره گیری از مسابقات داشته باشند اگرچه این مسئله هم با توجه به انجام گروه بندی احتمالا جریمه ای را روی دوش باشگاه می گذارد.
قرار است فصل جدید لیگ بسکتبال غرب آسیا پس از سه سال وقفه – به دلیل همه گیری کرونا- از ۲۸ آذرماه آغاز شود. گروه بندی ۸ تیم شرکت کننده در این رقابت ها به این شرح است:
گروه A: بیروت لبنان ، الاتحاد سوریه، ارتودوکس رام الله فلسطین، ذوب آهن اصفهانگروه B: شهرداری گرگان، الریاضی لبنان، الکرامه سوریه، نفت عراق

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=32419

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.